ES užsienio politikos vadovė: europiečiai dėl savo pačių saugumo turi investuoti į gynybą daugiau

Europos Sąjunga į gynybą investuoja pernelyg fragmentiškai ir šių investicijų veiksmingumą reikėtų didinti, penktadienį Lennarto Merio konferencijoje Taline sakė ES užsienio politikos vadovė Federica Mogherini.
Federica Mogherini
Federica Mogherini / TT NYHETSBYRÅN

„Europos Sąjunga tebetiki, kad NATO yra Europos saugumo pamatas, – prasidedant konferencijai sakė F.Mogherini. – Tačiau taip pat yra idėja, kad europiečiai turi dėl savo pačių saugumo daryti daugiau.“

„Europiečiai investuoja 50 proc. to, ką į gynybą investuoja amerikiečiai. Europiečių (karinių pajėgumų) išeiga yra 15 procentų. Kodėl? Nes mes investuojame fragmentiškai“, – sakė ji.

Pasak jos, ES gali suteikti narėms erdvės, instrumentų ir paskatų drauge investuoti į gynybą, įskaitant pajėgumus, kad išeiga būtų daug didesnė net skiriant tą pačią pinigų sumą.

„Tai reiškia leisti (pinigus) geriau. Ir visų pirma tai reiškia, kad europiečiai pagaliau gali rasti ekonominių masinės gamybos privalumų savo pramoninei bazei, (kuri yra skirta) gynybai, tyrimų programoms. Tai pagaliau užtikrins pamatą Europos gynybai. Tai gali padaryti tik ES, tai bus naudinga valstybėms narėms, NATO, mūsų draugams amerikiečiams ir mūsų saugumui bei mūsų piliečių saugumui, – sakė ji. – Kaip tik tai dabar darome – naudojamės instrumentais, kuriuos ES turi, bet niekada nenaudodavo.“

Europos Sąjunga nėra karinis aljansas ir nenori toks tapti, sakė F.Mogherini, bet pridūrė: „Norime efektyviau naudoti instrumentus ir išteklius, kuriuos turime. Esame tai skolingi savo mokesčių mokėtojams, tai yra, piliečiams. Tad tai darbas, kurį darome: labai pragmatiškas, labai praktiškas. Mums reikia tai daryti, kad darbas dėl gynybos vyktų geriau, būtų efektyvesnis.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis