Ciniškas užrašas šalia nuotraukos „Eesti Ekspress“ laikraštyje skelbė: „Viens, du, trys... Gydytojo Mengele liekninamosios piliulės padarys stebuklus!“, o žemiau pridurta: „Buchenvalde nebuvo stambių žmonių!“.
Buchenvalde buvo įkurta viena pirmųjų ir viena didžiausių koncentracijos stovyklų Vokietijoje, o Josefas Mengele dėl žiaurių medicininių ekperimentų su žmonėmis buvo pramintas „Mirties angelu“.
Reklama iškart sukėlė audringą reakciją šalyje. Talino vicemeras Mihhailas Kolvartas pasipiktinęs viešai klausė, ar „Eesti Ekspress“ redaktoriai žino, kad Buchenvalde iš viso buvo nukankinti 56 549 žmonės, o gydytojas Mengele vykdė siaubingus eksperimentus su žydais (beje, ne Buchenvalde, o Aušvice) ir asmeniškai į dujų kameras nusiuntė daugiau nei nei 40 tūkst. žmonių. „Ar jums tai atrodo linksma?“, – vietos spauda cituoja politiką.
Žydų bendruomenės Estijoje pirmininkė Alla Yacobson pasmerkė juokelius, susijusius su holokaustu, ir pigius rinkodaros triukus.
„Ciniški juokai apie holokaustą, kurie iliustruoti koncentracijos stovyklos kalinių nuotrauka, ne tik peržengia gero skonio ribas, bet yra ir gyvas pavyzdys, kad mūsų visuomenėje egzistuoja didelės moralės, etikos ir vertybių problemos“, – kalbėjo ji.
Tai – ne pirmas skandalas Estijoje, kai reklamai panaudoti tragiški Antrojo pasaulinio karo įvykiai. Nacionalinė dujų kompanija „GasTerm Eesti“ anksčiau savo produkcijos reklamai buvo panaudojusi Aušvico koncentracijos stovyklos vartų nuotrauką, kurioje matyti užrašas „Arbeit macht frei“ („Darbas išlaisvina“). Nuotrauka netrukus buvo pašalinta iš įmonės interneto svetainės, ir išplatintas trumpas atsiprašymas.