Estijos konservatorių liaudies partijos (EKRE) parlamentarų grupė, įskaitant Henną Polluaasą, Martiną Helme, Rene Kokką, Siimą Pohlaką, Helle-Mooniką Helme ir Martą Helme, pateikė premjerei 11 klausimų apie įvairius perėjimo prie vieningos Estijos mokyklos aspektus.
Diskusijos dalyviai tvirtino, kad šalies mokyklose, kur mokoma estų kalba, yra didelių problemų. Kadangi šiose mokyklose yra daug moksleivių, kurių gimtoji kalba nėra estų, mokytojai klasėse esą susiduria su dideliais sunkumais.
K.Kallas situaciją ir vyriausybės veiksmus aiškino tebesitęsiančiu perėjimu prie vieningos Estijos mokyklos.
„Tai, kas parašyta konstitucijoje, galioja – kad oficiali Estijos kalba yra estų ir kad visi turi teisę į mokslą estų kalba“, – sakė ji.
K.Kallas teigimu, vyriausybė neketina rusinti Estijos vaikų.
„Priešingai, vyriausybė ketina nebefinansuoti švietimo rusų kalba ir pereiti prie vieningo švietimo estų kalba, – sakė ji.
Premjerė pridūrė, kad pereinant prie ugdymo estų kalba vieningos formos reikia atsižvelgti į vaiko kalbinius įgūdžius, taip pat į kalbinį ir metodinį mokymo tinkamumą.
„Neteisėta paskirti vaiką, kurio gimtoji kalba – estų, į klasę, kur mokymas estiškai yra skirtas estiškai nekalbantiems vaikams“, – sakė ji.
K.Kallas pabrėžė, jog perėjimo prie vienodo švietimo estų kalba tikslas yra tas, kad visi žmonės Estijoje būtų toje pačioje informacinėje erdvėje, puikiai kalbėtų estiškai ir kad būtų vis daugiau estiškai kalbančių žmonių.
„Kad neturėtume dviejų skirtingų sistemų – dėl to dirbame. Tai buvo didelė problema ir aš sutinku, kad tai turėjo būti padaryta labai seniai. Bet geriau vėliau, nei niekada. Bet kokiu atveju turime judėti pirmyn“, – pridūrė premjerė.