Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Europoje užauginamų kanapių kiekiai didėja, rodo EMCDDA ataskaita

Europoje užaugintos kanapės sudaro vis didesnę kanapių rinkos dalį žemyne, išstumdamos importuojamą žaliavą, rodo antradienį paskelbta Europos narkotikų ir narkomanijos stebėsenos centro (EMCDDA) ataskaita.
Kanapės
Kanapės / „ 15min“ nuotr.

Lisabonoje įsikūrusi agentūra perspėja, kad „kanapių auginimas Europos ribose yra vis dažniau susijęs su papildomais reiškiniais, tokiais kaip smurtas ir nusikalstamumas“.

„Spartus kanapių auginimo namų sąlygomis išaugimas per pastaruosius du dešimtmečius pastebėtas Belgijoje, Danijoje, Nyderlanduose, Suomijoje ir Jungtinėje Karalystėje“, rašoma centro ataskaitoje.

Joje priduriama, kad, remiantis nuo 2004 metų renkamais Europos šalių duomenimis, kanapių auginimas yra paplitęs ir toliau plintantis reiškinys.

Dvidešimtyje iš 30 Europos šalių kanapės yra populiariausios iš visų žolinės kilmės narkotinių preparatų.

Dešimtyje šalių – Bulgarijoje, Kroatijoje, Čekijoje, Graikijoje, Lietuvoje, Liuksemburge, Vengrijoje, Lenkijoje, Slovėnijoje ir Slovakijoje – kanapės užpildo mažiausiai 10 procentų narkotikų rinkos.

Kalbant apie kanapių importą, pirmoje vietoje pagal šios žolės eksportą į Europą išlieka Marokas, iš kurio į Europą šie narkotikai dažniausiai patenka per Ispaniją ir Portugaliją, skelbia EMCDDA.

Remiantis centro ataskaita, kasmet Europoje konfiskuojama maždaug 700 tonų kanapių, iš jų maždaug 600 tonų kanapių dervos.

Daugiau nei 78 mln. europiečių nuo 15 iki 64 metų amžiaus nors kartą gyvenime yra ragavę kanapių, skelbia EMCDDA, ir dar „beveik 9 mln. jaunų (15-34 metų) europiečių yra tai darę praėjusį mėnesį“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos