A.Ansipas, kuris anksčiau vadovavo Estijos vyriausybei, teigė, kad pastarieji įvykiai gali tapti „lemiamu tašku“ interneto platformoms, kurios gali prarasti pasitikėjimą, jei nesiims atsakomybės už tai, kas jose skelbiama.
„Man, kaip ir visiems, neramu dėl melagingų naujienų, ypač po rinkimų Jungtinėse Valstijose. Tikrai tikiu savireguliacinėmis priemonėmis, bet jei reikės tam tikrų paaiškinimų, būsime pasiruošę juos pateikti“, – „Financial Times“ teigė A.Ansipas.
Toks perspėjimas skelbiamas didėjant spaudimui „Facebok“, kuriame netrukdomai plinta melaginga informacija. Pavyzdžiui, prieš pernykščius JAV prezidento rinkimus šiame tinkle tūkstančiai žmonių pasidalino „naujiena“, esą popiežius Pranciškus parėmė Donaldo Trumpo kandidatūrą.
Pats socialinis tinklas dar testuoja kelis būdus, kaip apriboti melagingų žinių srautą. Antai jau parengtas juodraštis sistemos, kuri žymės įtartiną informaciją, o šalia atsidurs faktų tikrinimo organizacijų duomenys.
Be to, „Facebook“ sausį paskelbė apie naują savo žurnalistikos projektą. Tinklas kartu su žiniasklaidos priemonėmis pradės kampaniją, kurios metu mokys vartotojus atskirti melą nuo tikros, faktais paremtos informacijos.
O EK dabar įspėja įdėmiai seksianti, kokių veiksmų imasi socialiniai tinklai, ir planuoja vėliau šiais metais paskelbti „patarimų dėl interneto platformų taikomų savireguliacinių priemonių“.
Adamas Mosseri: „Tikime, kad žmonėms reikia sutaikti balsą. Negalime patys tapti tiesos arbitrais.“
„Facebook“ A.Ansipo pasisakymo kol kas nekomentavo. Tiesa, bendrovės viceprezidentas Adamas Mosseri neseniai savo tinklaraštyje parašė, kad dalį kovos su melagingomis naujienomis tinklas perleis patiems vartotojams, ir aktyviausiai stebės „akivaizdžiausius melus“.
„Tikime, kad žmonėms reikia sutaikti balsą. Negalime patys tapti tiesos arbitrais“, – pabrėžė A.Mosseri.
A.Ansipas nenusileido: „Jie (socialiniai tinklai, – red.) turi būti aktyvesni. Buvo įprasta manyti, kad kokybiškos žiniasklaidos vaidmuo sumenks, o socialinių tinklų – išaugs. Bet jei bus melagingų naujienų, tokiais šaltiniais pasitikėti nebus galima ir bus sugrįžta prie kokybiškos žiniasklaidos.“
Vokietijoje vyriausybė jau svarsto apie įstatymus, kuriais „Facebook“ ir kitos platformoms galėtų būti skiriamos iki 500 tūkst. eurų dydžio baudos. Jų būtų sulaukiama nesiimant veiksmų dėl melagingų naujienų sklidimo.