Liepos 4 dieną lėktuvas „C-130 Hercules“, kuriame buvo iš viso 96 žmonės, dauguma – pagrindinį rengimo kursą baigę kariai, nepataikė ant oro uosto tako mėgindamas nusileisti pietinėje Holo saloje Sulu provincijoje.
Dauguma žuvusiųjų buvo kariai, turėję eiti tarnybą saloje, kurioje aktyviai veikia islamistais kovotojai. Dar dešimtys žmonių tąsyk buvo sužeisti.
„Remiantis tiriančiosios komandos ataskaita, joks vienas veiksnys negali būti laikomas išskirtinai sukėlusiu šią avariją“, – sakoma Filipinų ginkluotųjų pajėgų (FGP) pranešime.
„Orlaivio komponentas, aplinkos sąlygos ir įgulos atsakas atvedė prie nevaldomos smukos per orlaivio veikimo kritinę fazę“, – nurodė kariškiai, bet daugiau detalių nepateikė.
Kariuomenės atstovas pulkininkas Ramonas Zagala naujienų agentūrai AFP sakė, kad sugedus vienam lėktuvo komponentui įsižiebė perspėjantis signalas, į kurį pilotai sutelkė dėmesį, užuot mėginę stabdyti smuką arba bandyti pakilti ir leistis iš naujo.
Praradęs „trauką ir keliamąją jėgą“ žemai skridęs lėktuvas pradėjo nevaldomai smukti.
„Paprastai iš smukos galima išeiti, jeigu aukštis pakankamas, jeigu esat pakankamai aukštai, bet šiuo atveju aukščio nebuvo“, – aiškino R.Zagala, bet nenurodė, kuris lėktuvo elementas sugedo.
Nacionalinės gynybos sekretorius Delfinas Lorenzana parlamento komitetui sakė buvęs informuotas, kad katastrofą nulėmė „susidėję keletas įvykių“.
Jis trečiadienį aiškino, kad šie veiksniai apėmė „sugedusius prietaisus arba sistemas, taip pat, be abejo, piloto reakciją, kuri nebuvo adekvati nepaprastajai situacijai“.
Kariuomenė anksčiau teigė, kad C-130 techninė būklė buvo „labai gera“. Lėktuvas sudužo saulėtą dieną.
Išsamūs tyrimo rezultatai nebuvo viešai paskelbti. Taip pat neaišku, ar tyrėjų išvados pagrįstos informacija, išgauta iš lėktuvo savirašių, kurie buvo išsiųsti išanalizuoti į Jungtines Valstijas.