Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 03 25 /18:26

„Germanwings“ katastrofos vietoje rasta antra juodoji dėžė, pirma – atskleidžia naudingų duomenų

Trečiadienio ryte gelbėtojai atnaujino aviakatastrofos Alpėse aukų paieškas. Antradienio vakare buvo rasta pirmoji juodoji dėžė iš Prancūzijos Alpėse sudužusio lėktuvo „Airbus A320“. Nors ji yra apgadinta, viliamasi, kad informacijos vis tiek suteiks. Vokietijos oro bendrovės „Germanwings“ laineriu skrido 144 keleiviai ir 6 įgulos nariai – visi jie žuvo. Tuo metu trečiadienį popiet surengtoje Vokietijos, Ispanijos ir Prancūzijos lyderių spaudos konferencijoje nuskambėjo pažadai aukų artimiesiems – nustačius aukų tapatybes, grąžinti jų kūnus artimiesiems. Taip pat žadėta išsiaiškinti visus šios katastrofos nežinomuosius.
Specialioje dėžėje „Airbus A320“ lėktuvo juodoji dėžė
Specialioje dėžėje „Airbus A320“ lėktuvo juodoji dėžė / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

PAGRINDINIAI FAKTAI:

VIDEO: Tiesioginė FRANCE 24 transliacija

18.27 val. Juodoji dėžė atskleidžia naudingų duomenų

Kaip skelbia BBC, tyrėjai „jau klausė pirmosios juodosios dėžės įrašo ir girdėjo balsus“, tačiau daugiau detalių apie tai neteikiama. Artimiausiomis dienomis tikimasi pateikti daugiau duomenų.

Prancūzijos tyrėjai sako, kad pavyko  išgauti tinkamų naudoti duomenų iš pirmosios juodosios dėžės.

Remi Jouty, vadovaujantis Prancūzijos aviakatastrofų tyrimo agentūrai BEA, sakė, kad kol kas vis dar nėra „nė mažiausio paaiškinimo“, dėl kokios priežasties sudužo šis lėktuvas.

„Mums ką tik pavyko ištraukti naudoti tinkamų duomenų iš pilotų kabinos pokalbių registratoriaus“, – nurodė jis, turėdamas omenyje juodąją dėžę, įrašančią garsus kabinoje.

Tačiau, anot jo, tie duomenys gauti visai prieš pat spaudos konferenciją, ir tyrėjai dar šių įrašų neanalizavo.

Jis atmetė sprogimo variantą, sakydamas, kad „lėktuvas skrido iki pat galo“, bet negalėjo pateikti jokios kitos versijos.

„Šiame etape, neabejotinai, mes negalime pateikti nė mažiausio paaiškinimo ar interpretacijos apie priežastis, dėl kurių šis lėktuvas ėmė leistis, ar apie priežastis, kodėl nereaguota į oro eismo dispečerių mėginimus susisiekti“, – pažymėjo R.Jouty.

Jis sakė tikįs, kad techninius skrydžio duomenis registruojantis savirašis, antra juodoji dėžė, greitai bus rasta, nes nuolaužos išbarstytos gana ribotame plote.

17.55 val. Bus išsiaiškinti visi katastrofos nežinomieji

Vokietijos kanclerė Angela Merkel per spaudos konferenciją teigė, kad „bus daroma viskas, kad būtų išsiaiškinti visi nežinomieji“. „Net, jeigu tai truks ilgą laiką. Katastrofos vieta – geografiškai nepatogi“, – kalbėjo ji.

Tuo metu Ispanijos ministras pirmininkas Mariano Rajoy padėkojo visiems savanoriams, kurie talkino.

17.48 val. Pažadėjo, kad kūnai bus grąžinti aukų šeimoms

Prasidėjo Prancūzijos, Vokietijos ir Ispanijos lyderių spaudos konferencija.

„Turime galvoti apie žuvusių šeimas. Didžiausia užuojauta jiems“, – spaudos konferencijos metu pareiškė F.Hollande'as. Jo teigimu, prancūzai yra „petys į petį“ su gedinčiais žmonėmis.  Prancūzijos vadovas patikino, kad Prancūzija suteiks paramą aukų šeimoms. 

Jis pažadėjo, kad bus padaryta viskas, kad būtų surasti aukų kūnai, kad jie, nustačius tapatybes, būtų perduoti aukų šeimoms. Jis taip pat patvirtino, kad antroji juodoji dėžė buvo surasta katastrofos vietoje. Jo teigimu tai – tiesiog „siaubinga katastrofa“.

Vaizdo konferenciją stebėkite čia.

17.31 val. Rasta antroji lėktuvo juodoji dėžė

Tyrėjai pranešė radę antrąją lėktuvo juodąją dėžę, įrašančią pilotų kabinos pokalbius. Vis dėlto ji stipriai pažeista, praneša „New York Times“. Be to, nerasta atminties kortelė.

Taip pat skelbiama, kad tyrėjams iki šiol nepavyko atkurti jokių duomenų iš pirmosios juodosios dėžės, kuri buvo dar antradienio vakarą.

17.09 val. Prancūzijos prezidentas Francois Hollande'as, Vokietijos kanclerė Angela Merkel ir Ispanijos ministras pirmininkas Mariano Rajoy trečiadienį atvyko prie oro bendrovės „Germanwings“ lainerio „Airbus A320“ katastrofos vietos. Trijų šalių lyderiai apie 17 val. Lietuvos laiku planavo surengti spaudos konferenciją. Kol kas ji neprasidėjo.

Vaizdo konferenciją stebėkite čia.

15.30 val. Paskelbta nauja filmuota medžiaga 

15.19 val. Į katastrofos vietą atvyko Prancūzijos, Ispanijos ir Vokietijos lyderiai

Prancūzijos prezidentas Francois Hollande'as, Vokietijos kanclerė Angela Merkel ir Ispanijos ministras pirmininkas Mariano Rajoy trečiadienį atvyko prie oro bendrovės „Germanwings“ lainerio „Airbus A320“ katastrofos vietos.

Trijų šalių lyderiai susitiko su gelbėtojais ir policijos pareigūnais krizės valdymo centre, kuris buvo suformuotas prieš dieną, po 150 gyvybių nusinešusios nelaimės.

14.45 val. Įvykio vieta saugoma nuo žurnalistų ir vilkų

Pernakt priėjimą prie katastrofos vietos saugojo penki policijos pareigūnai, skelbia „L’Express“. Pareigūnai nerimavo, kad žurnalistai gali mėginti patekti kuo arčiau nuolaužų ir pakenkti tyrimui.

Taip pat žinoma, kad teritorijoje gyvena dvi vilkų gaujos. Jas į katastrofos vietą gali privilioti aukų kūnų kvapas.

14.34 val. Pasirodė pirmosios juodosios dėžės nuotraukos

BEA nuotr./Juodoji dėžė iš „Germanwings“ lėktuvo
BEA nuotr./Juodoji dėžė iš „Germanwings“ lėktuvo
BEA nuotr./Juodoji dėžė iš „Germanwings“ lėktuvo
BEA nuotr./Juodoji dėžė iš „Germanwings“ lėktuvo

14.29 val. Tarp žuvusiųjų – 72 Vokietijos, 35 Ispanijos ir 2 JAV piliečiai

Oro bendrovės „Germanwings“ vykdomasis direktorius pranešė, kad remiantis turima informacija, Prancūzijos Alpėse sudužusiu lėktuvu skrido 75 Vokietijos, 35 Ispanijos ir du Jungtinių Valstijų piliečiai.

Thomas Winkelmannas trečiadienį Kelne žurnalistams sakė, kad šis sąrašas dar nėra galutinis, nes kompanija vis dar bando susisiekti su 27 aukų artimaisiais.

Pasak Th.Winkelmanno, kai kuriais atvejais žuvusiųjų pilietybė nėra visiškai aiški dėl turimos dviejų šalių pilietybės.

Tarp žuvusiųjų yra po du asmenis iš Austrijos, Argentinos, Irano ir Venesuelos, po vieną iš Britanijos, Nyderlandų, Kolumbijos, Meksikos, Japonijos,Danijos, Belgijos ir Izraelio, sakė jis.

Savo ruožtu Ispanijos vyriausybė pranešė identifikavusi 49 aukas iš Ispanijos, o Didžioji Britanija sako mananti, jog lėktuvu skrido mažiausiai trys britai.

13.54 val. „Germanwings“ lainerio katastrofos vietoje Alpėse prie 60 metų sudužo kitas lėktuvas

13.42 val. Pirmųjų duomenų iš juodosios dėžės tikimasi šįvakar

Pareigūnai vis dar nežino, kodėl įvyko aviakatastrofa, spaudos konferencijoje pranešė Marselio prokuroras Brice'as Robinas.

„Juodoji dėžė buvo labai stipriai sugadinta, tiriama, ir tikimės, kad pirmųjų rezultatų sulauksime vėlyvą popietę. Tačiau prireiks keleto dienų visai informacijai gauti“, – sakė jis. 

Planuojama, kad 16 val. vietos laiku (17 val. Lietuvos) bus rengiama spaudos konferencijoje, kurioje bus pristatoma pirmieji juodosios dėžės tyrimo rezultatai.

13.33 val. Į įvykio vietą buvo pasiųstas „Mirage 2000“

Prancūzijos karinės oro pajėgos pranešė, kad į teritoriją, kur skrido „Airbus A320“, buvo pasiųstas universalusis kovos lėktuvas „Mirage 2000“, tačiau jis nuskrido per vėlai, praneša AP.

Atstovo spaudai teigimu, „Mirage 2000“ pakilo praėjus kelioms minutėms po to, kai pasidarė aišku, kad „Airbus A320“ susidūrė su problemomis. Kovos lėktuvas pasiųstas į paskutinę žinomą „Germanwings“ lainerio vietą.

„Mirage 2000“ neaptiko sudužusio lėktuvo. Vėliau nuolaužos pastebėtos iš sraigtasparnių.

13.11 val. Krito ne 8, o 18 minučių?

Nauji įrodymai atskleidžia, kad sudužęs orlaivis krito ne aštuonias, kaip skelbta anksčiau, o net 18 minučių, rašo „The Independent“.

Prancūzijos aplinkos apsaugos ir susisiekimo ministrės Segolene Royal teigimu, „Airbus A320“ įgula į radijo pranešimus nebereagavo nuo 10.30 val. Tuo metu lėktuvas buvo virš Viduržemio jūros.

Orlaivis į kalnus Alpėse rėžėsi 10.48 val. Per tas 18 minučių jis palaipsniui žemėjo nuo 28 tūkst. pėdų (maždaug 8,5 km) aukščio iki mažiau nei 2 tūkst. pėdų (0,6 km). Lakūnai neišsiuntė jokio nelaimės signalo.

S.Royal sakė, kad įvykiai lakūnų kabinoje nuo 10.30 iki 10.31 val. buvo itin svarbūs – tai, kas tuo metu vyko, yra atsakymas į klausimą, kodėl sudužo orlaivis su 150 žmonių.

Įvykiai lakūnų kabinoje nuo 10.30 iki 10.31 val. buvo itin svarbūs – tai, kas tuo metu vyko, yra atsakymas į klausimą, kodėl sudužo orlaivis su 150 žmonių.

13.00 val. Lainerio techninė būklė buvo nepriekaištinga

Vokietijos oro vežėjų flagmanės „Lufthansa“ vadovas Carstenas Spohras trečiadienį pareiškė, kad Prancūzijos Alpėse sudužęs jos dukterinės įmonės „Germanwings“ laineris buvo nepriekaištingos būklės.

„Tai nesuprantama“, – sakė jis, kai buvo paprašytas pateikti daugiau informacijos apie antradienį įvykusią katastrofą, nusinešusią 144 keleivių ir šešių įgulos narių gyvybes.

„Lėktuvas buvo nepriekaištingos būklės, o abu pilotai buvo patyrę“, – pabrėžė C.Spohras.

12.12 val. Kūnai šiandien nebus išgabenami

Trečiadienį gelbėtojai iš Alpių teritorijos, kurioje sudužo lėktuvas, neišveš žuvusių aukų kūnų. 

Vienas iš operacijos vadovų sakė, kad prioritetas – kuo greičiau surasti antrąją juodąją dėžę.

11.57 val. Gedintys „Germanwings“ lakūnai atsisako skristi

Keli Vokietijos pigių skrydžių bendrovės „Germanwings“ pilotai trečiadienį atsisakė pakilti į orą, sakydami, kad gedi ankstesnę dieną Prancūzijos Alpėse sudužusio šio bendrovės lainerio aukų.

„Lufthansos“, kuriai priklauso „Germanwings“, atstovė sakė, kad Vokietijos oro vežėjų flagmanės skrydžiai vyks kaip planuota, bet vienas „Germanwings“ skrydis buvo atšauktas, nes pilotai „jautė, kad jiems nederėtų skristi“. Ji atsisakė nurodyti, kiek pilotų atsisakė dirbti trečiadienį.

„Germanwings“ atšaukė skrydį iš Vokietijos vakarinio miesto Diuseldorfo į Barseloną Ispanijoje. Laineris „Airbus“, kuriam sudužus antradienį žuvo visi 144 keleiviai ir šeši įgulos nariai, skrido tuo pačiu maršrutu priešinga kryptimi.

Pilotų profsąjungos „Vereinigung Cockpit“ atstovas Joergas Handwergas tvirtino, kad tas sprendimas buvo priimtas ne dėl nepakankamo saugumo.

„Tai niekaip nesusiję su saugumu. Pilotai turėjo draugų ir bendradarbių, kurie žuvo, – J.Handwergas sakė per visuomeninę televiziją. – Tai didžiulė emocinė našta, todėl jiems geriau nesėsti į pilotų kabiną.“

Ši katastrofa buvo pirmoji žmonių gyvybių nusinešusi avarija per „Germanwings“ istoriją, taip pat pražūtingiausias aviacijos incidentas Prancūzijos teritorijoje nuo 1974 metų.

„Suprantame jų sprendimą“, – antradienį sakė „Germanwings“ vykdomasis direktorius Thomas Winkelmannas.

10.06 val. Apgadinta juodoji dėžė – jau Paryžiuje

Juodoji dėžė iš sudužusio  „Germanwings“ lėktuvo – jau Paryžiuje. Ekspertai nedelsdami ketina pradėti ją tirti, pranešė lefigaro.fr.

Jeigu joje bus girdimi lakūnų pokalbiai, atsakymai dėl katastrofos priežasčių turėtų aiškėti netrukus. Kitų garsų tyrimas gali užtrukti kelias savaites.

9.22 val. Nagrinėjamos visos versijos

Prancūzijos vidaus reikalų ministras Bernardas Cazeneuve'as RTL sakė, kad reikia nagrinėti visas versijas, kodėl sudužo „Germanwings“ lėktuvas. „Le Figaro“ anksčiau išskyrė labiausiai tikėtinas. Tačiau ministras pabrėžė, kad teroristinis išpuolis – mažai tikėtinas.

9.02 val. Rasta juodoji dėžė – apgadinta

Tyrimui artimi šaltiniai žiniasklaidai pranešė, kad pirmoji sudužusio „Germanwings“ lėktuvo juodoji dėžė yra pažeista. Ji išsiųsta į Paryžių, kur ekspertai ją analizuos.

Prancūzijos Vidaus reikalų ministerija pranešė, kad net ir iš apgadintos juodosios dėžės galima gauti informacijos, kuri padėtų sužinoti, kodėl įvyko aviakatastrofa.

Kaip aiškina AP naujienų agentūra, lėktuvas turi du tokius įrenginius, kurie iš tikrųjų yra oranžinės spalvos. Jie sukurti taip, kad galėtų atlaikyti didelį karštį ir spaudimą. Tyrėjai iš jų gali gauti informacijos, kaip sekundė po sekundės vyko skrydis.

Garso įrašai daromi iš keturių mikrofonų lakūnų kabinoje – įrašinėjami visi pokalbiai tarp lakūnų, su oro kontrolieriais, taip pat bet kokie pašaliniai garsai, kurie girdimi kabinoje.

Atnaujintos paieškos

Pliki kalnų šlaitai atokioje Prancūzijos Alpių vietovėje tapo daug iššūkių keliančia vieta tyrėjams, mėginantiems išsiaiškinti, dėl kokių priežasčių sudužo oro bendrovės „Germanwings“ lėktuvas, kuriuo skrido 150 žmonių.

Nedidelis oro uostas šalia slidinėjimo kurorto Barsijoneto tapo paskubomis įrengtu krizių centru, kur gelbėtojai, tyrėjai ir vyriausybės ministrai pradėjo darbą praėjus kelioms valandoms po mįslingos lėktuvo „Airbus A320“ katastrofos.

Ore nuolat burzgė sraigtasparniai, skrendantys į sunkiai pasiekiamą nelaimės vietą ant snieguotų Estropo kalnagūbrio šlaitų, kur lėktuvo nuolaužos yra pažirusios bent 2 km skersmens teritorijoje.

Vienas vietos ūkininkas, vardu Jeanas-Christophe'as, padėjęs gelbėtojams surasti katastrofos vietą, radijui RTL sakė, kad iš lėktuvo beveik nieko neliko.

„Mačiau lėktuvo dalis ir dūmus. Lėktuvo nuolaužos nebuvo labai didelės – matėm, kad jis visiškai subyrėjo į mažyčius gabalėlius; visiškai ištiško“, – pasakojo jis.

Sudėtingos aukų paieškos po didžiausios per kelis pastaruosius dešimtmečius aviacijos katastrofos Prancūzijos teritorijoje atsinaujino trečiadienį paryčiais, o vėliau dieną tragedijos vietą aplankys Europos lyderiai.

Vokietijos pigių skrydžių bendrovės „Germanwings“ reiso 4U9525 (GWI9525) lėktuvas, kuriame buvo 144 keleiviai, įskaitant 16 vokiečių paauglių, grįžtančių namo iš mokyklos organizuotos išvykos, krito aštuonias minutes, kol įsirėžė į kalno šlaitą. Nė vienas žmogus neliko gyvas.

Nors oro dispečeriai desperatiškai stengėsi susisiekti su pilotais, jokio atsako nebuvo sulaukta.

Lėktuvas visiškai sunaikintas. Vaizdas buvo šiurpus“, – sakė vienas tyrėjas.

Šios katastrofos priežastis lieka mįslinga, bet pareigūnai jau rado vieną juodąją dėžę „Airbus A320“ sudužimo vietoje, kur nuolaužos yra išsibarsčiusios apie 1,6 ha teritorijoje.

Buvo mobilizuoti daugiau negu 300 policininkų ir 380 ugniagesių. Pulkininkas leitenantas Jeanas-Marcas Menichini sakė, kad 30 kalnų gelbėtojų vėl mėgins nuskristi į nelaimės vietą sraigtasparniu trečiadienį, kai prašvis. Dar apie 65 policijos pareigūnai mėgina ten užkopti pėsčiomis. Penki tyrėjai nakvojo incidento vietoje.

Prireiks bent savaitės išnaršyti tai atokiai vietai, nurodė J.-M.Menichini, jis dar pridūrė, kad palaikams išgabenti reikės bent kelių dienų.

Antradienį iš vyriausybės sraigtasparnio nufilmuotame vaizdo įraše matėsi smarkiai raižyti, vietomis snieguoti kalnų šlaitai, išraižyti gilių tarpeklių. Smulkios sulamdyto metalo nuolaužos buvo pažirusios ant vieno šlaito.

VIDEO: „Germanwings“ lėktuvo nuolaužos

„Lėktuvas buvo visiškai sunaikintas, – sakė vienas vietos įstatymų leidėjas, praskridęs virš incidento vietos. – Vaizdas buvo šiurpus.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais