„Mes iš esmės uždraudžiame krovinių judėjimą į Baltijos šalis per Rusijos teritoriją, išskyrus Kaliningrado sritį“, – pareiškė A.Alichanovas.
Kartu jis sakė tikįs, kad tranzito klausimas bus išspręstas iki liepos 10 dienos, kai turėtų įsigalioti ES sankcijos naujoms prekių grupėms, tarp jų cementui ir alkoholiui.
A.Alichanovas taip pat prakalbo apie idėją sukurti specialų geležinkelį ir kelią, jungiantį Rusiją ir Kaliningradą per Lietuvos teritoriją.
„Jį (geležinkelį) galima <...> išskirti į atskirą įmonę, nustatyti tam tikrą tarptautinį jo veikimo režimą, kad tai būtų garantuota sausumos jungtis tarp mūsų pusiau eksklavo ir pagrindinės teritorijos. Galbūt šio koridoriaus viduje padaryti kokį nors kelią, kuris, tarkime, apsiribotų tam tikru specialiu koridoriumi, už kurio ribų būtų negalima išeiti“, – interviu Rusijos naujienų agentūrai „RIA Novosti“ sakė gubernatorius, pažymėjęs, kad šį projektą įgyvendinti būtų įmanoma tik kartu su Lietuva.
Lietuva birželio viduryje sustabdė plieno tranzitą per savo šalį, remdamasi Europos Komisijos išaiškinimu, kad juodajame sąraše esančios prekės negali kirsti ES šalies sienų.
Lietuviai tikina, kad ilgus mėnesius kruopščiai derino kovo mėnesį patvirtintų sankcijų taikymą su aukštais Briuselio pareigūnais, kurie patvirtino, kad jokių išimčių nėra.
Tačiau pradėjus įgyvendinti šias priemones, Vakaruose pasirodė kalbų apie „deeskalacijos planą“ – Vokietijos kancleris užsiminė, kad prekių gabenimas galėtų vykti, o Vilnių pasiekė Europos Komisijos neoficialus raštas, kad tranzitą galima atnaujinti.
Lietuviai paprieštaravo, sakydami, kad pozicijos keitimui nėra jokio teisinio pagrindo, vyriausybė taip pat nerimauja, kad Kremlius tai priims kaip nuolaidžiavimą.
15min žiniomis, iki šiol jokio naujo Europos Komisijos išaiškinimo negauta.
Lietuvos valdžia taip pat iki šiol griežtai atmetė bet kokio specialaus prekių tranzito koridoriaus idėją, kuris galėtų turėti eksteritorialų pobūdį, nes tai galėtų apriboti suverenumą ir sukelti papildomų saugumo grėsmių.
Specialus susitarimas šiuo metu galioja tik dėl keleivių, o ne prekių gabenimo. Lietuvos valdžios atstovai pabrėžia, kad bet koks prekių tranzitas turi vykti laikantis įprastų muitinės procedūrų.
Europos Sąjungos šalys sankcijas rusiškoms prekėms įvedė reaguodama į Rusijos agresiją Ukrainoje.