Hondūro opozicija reikalauja panaikinti prezidento perrinkimą

Opozicija Hondūre trečiadienį pranešė pateikusi rinkimų rengimo pareigūnams reikalavimą, kad prezidento Juano Orlando Hernandezo perrinkimas būtų anuliuotas dėl rezultatų klastojimo.
Juanas Orlando Hernandezas
Juanas Orlando Hernandezas / „Scanpix“/AP nuotr.

Aukščiausiasis rinkimų tribunolas paskelbė J.O.Hernandezą nugalėtoju lapkričio 26 dieną vykusiuose rinkimuose, patvirtindamas, kad J.O.Hernandezas pelnė 43 proc. balsų, o jo varžovas, kairiosios opozicijos kandidatas Salvadoro Nasralla – 41 procentą.

S.Nasralla gruodžio 22 dieną pripažino pralaimėjimą, kai pagrindinė Hondūro sąjungininkė – Jungtinės Amerikos Valstijos – J.O.Hernandezo perrinkimą palaikė, nors visą mėnesį nesiliovė protestai gatvėse prieš dabartinio prezidento perrinkimą.

Buvęs prezidentas Manuelis Zelaya, opozicijoje J.O.Hernandezui esančio kairiųjų aljanso koordinatorius, minėtą reikalavimą pateikė Aukščiausiajam rinkimų tribunolui antradienį vėlai vakare.

Be kraujo iš posto nuverstas 2009 metais, M.Zelaya minėjo klastojimą skaičiuojant balsus, balsavimo rezultatų apylinkėse keitimą ir falsifikavimą“, – visa tai ir lėmė J.O.Hernandezo pergalę prieš S.Nasrallą, nors šis iš tikrųjų esąs „teisėtas nugalėtojas.

Pirmieji lapkritį vykusių rinkimų rezultatai rodė ryškų S.Nasrallos pirmavimą, bet vėliau skaičiavimas sulėtėjo ir truko visą savaitę, kol buvo užbaigtas su paslaptingomis pertraukomis šiame procese.

Nesklandumų balsų skaičiavimo procese užfiksavo ir tarptautiniai stebėtojai: ir iš Amerikos valstybių organizacijos (OAS), ir iš Europos Sąjungos (ES).

Anot rinkimų rengimo pareigūnų, galutinai rezultatai buvo tokie: už J.O.Hernandezą balsavo 42,95 proc., o už S.Nasrallą – 41,42 procento balsavusiųjų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis