Manoma, kad keltas, kuris per vaizdingą ežerą – vieną giliausių pasaulyje – plukdė dešimtis žmonių, veikė nelegaliai. Keleivių sąrašo nėra, laive nebuvo pakankamai gelbėjimosi liemenių.
Pareigūnams buvo sunku išsiaiškinti tikslų kelte buvusių žmonių skaičių. Vis dėlto aišku, kad incidentas yra tarp daugiausiai aukų pareikalavusių Indonezijos laivybos nelaimių.
Nuotoliniu būdu valdomi povandeniniai aparatai nuskendusį laivą surado ketvirtadienį vakare maždaug 420 m gylyje, pranešė nacionalinė paieškos ir gelbėjimo agentūra.
Neryškioje filmuotoje medžiagoje ir nuotraukose matyti ežero dugne gulintys keli skenduoliai ir motociklai, kuriuos plukdė keltas.
„Aukos buvo pastebėtos 455 m gylyje; jos buvo ne kelte“, – žurnalistams sakė agentūros atstovas Nugroho Budi Wiryanto (Nugrohas Budis Virjantas).
„Laivas rastas 420 m gylyje“, – pridūrė jis.
Rasti mažiausiai aštuoni skenduoliai, taip pat drabužių, kelte buvusių sėdynių ir virvių, sakė N.B.Wiryanto.
Iki šio žuvusiais oficialiai buvo pripažįstami trys kelto keleiviai. Oficialiais duomenimis, dar 164 žmonės, įskaitant vaikus, laikomi dingusiais. Manoma, kad jie žuvo ir kad daugumos aukų palaikai tebėra nuskendusiame kelte.
21 žmogus iš laivo išsigelbėjo.
Keltą į paviršių bando iškelti du traleriai, bet darbus komplikuoja didelis gylis.
„Toliau ieškosime būdų jį ištraukti ir palimti palaikus, – sakė N.B.Wiryanto. – Meldžiuosi, kad rastume sprendimą, nes ten labai gilu.“
Manoma, kad keleivių tradiciniame mediniame laive buvo penkiskart daugiau nei yra leidžiama, be to, laivas plukdė dešimtis motociklų. Pareigūnai įvardijo penkis įtariamuosius: laivo kapitoną ir vietos uosto bei transporto pareigūnus.
Tarptautinių ir vietos turistų pamėgto Tobos ežero, susidariusio prieš dešimtis tūkstančių metų išsiveržusio ugnikalnio kalderoje, gylis kai kuri siekia apie 500 metrų. Jo plotas – maždaug 1 145 kv. kilometrai.