Internautai svarsto: žvaigžde tapusi ukrainietė su uniforma – aktorė ar karė?

Moteris kariuomenėje, o jei dar kare, – toks neįprastas dalykas, kad greičiausiai bus aktorė. Tuo įsitikinę internautai, besidalijantys vaizdo įrašu, kuriame matyti kovos mašinoje sėdinti mergina. Bet jos paskyroje viename iš socialinių tinklų yra daugiau įrašų, rodančių, kad ji dalyvauja karo veiksmuose.
Mergina nuolat dalijasi vaizdais iš kariuomenės gyvenimo
Mergina nuolat dalijasi vaizdais iš kariuomenės gyvenimo / Ekrano nuotr. iš „Twitter“

Internete plinta pusės minutės trukmės vaizdo įrašas iš kovos mašinos vidaus. Kariai persimeta keliais žodžiais, kuriuos sunku išgirsti dėl „garso takelio“ (Jungtinės Karalystės dainininkės Bonnie Tyler hito „Holding Out for a Hero“), užtaiso pabūklą ir iššauna.

Socialinių tinklų vartotojų dėmesį patraukė tai, kad viena iš karių – mergina.

Ekrano nuotr. iš „Twitter“/Merginos paskyroje „TikTok“ - ne vienas karinio pobūdžio įrašas
Ekrano nuotr. iš „Twitter“/Merginos paskyroje „TikTok“ - ne vienas karinio pobūdžio įrašas

Brandonas Friedmanas, kelių leidinių apžvalgininkas, rašytojas, verslininkas, dirbęs Baracko Obamos administracijoje, o prieš du dešimtmečius vadovavęs JAV kariuomenės būriams Afganistane ir Irake, suabejojo, ar tai gali būti reali situacija.

„Keliose paskyrose mačiau šį vaizdo įrašą su moterimi, tariamai vairuotoja arba artilerininke mūšio metu, – savo paskyroje „Twitter“ neseniai rašė jis. – Atrodo suvaidinta, bet kuri mašina tai yra? Savaeigė artilerija?“

Iš viduje matomos įrangos panašu, kad tai yra sovietmečiu sukurta savaeigė haubica 2S1 „Gvozdika“ („Gvazdikas“).

Statistika rodo, kad Ukraina jų turi bene daugiausiai pasaulyje – 638. Prieš ketverius metus 49 tokias savaeiges haubicas šalis gavo iš Lenkijos ir Čekijos.

Sprendžiant iš to, kaip įsitaisę kariai, matomi vaizdo įraše, ir iš „2S1 Gvozdika“ aprašymo, mergina sėdi artilerininko vietoje.

Ekrano nuotr. iš „Facebook“/Kovotoja padarė įspūdį ir interneto vartotojams Lietuvoje
Ekrano nuotr. iš „Facebook“/Kovotoja padarė įspūdį ir interneto vartotojams Lietuvoje

Atlikus atvirkštinę paiešką pagal pagrindinius kadrus, tą patį vaizdo įrašą su komentaru „Linkėjimai iš pirmųjų linijų“ galima rasti Ukrainos TV kanalo ICTV paskyroje „Facebook“, taip pat – „TikTok“ paskyroje „Princeska 13“.

Vaizdo įrašas čia buvo įkeltas balandžio 16 d. Jis jau spėtas peržiūrėti daugiau nei 100 tūkst. kartų. 10 tūkst. žmonių po juo paspaudė „patinka“.

Tas pats vaizdo įrašas paskelbtas dar porą kartų, tik su kitokiais „garso takeliais“ (čia, čia).

Aktyviai „TikTok“ besireiškianti mergina jau seniai publikuodavo trumpus įrašus, kuriuose dainuoja po kelias įvairių dainų eilutes.

Rusijai užpuolus Ukrainą, prasidėjo įrašai, kuriuose ji – apsirengusi karinę uniformą su užrašu Збройні сили України (Ukrainos ginkluotosios pajėgos) arba kariuomenės ženklu, tepasi ant veido dažus, demonstruoja valganti sausą davinį, kepanti lašinius ant laužo, dalijasi kitais vaizdais iš kariško gyvenimo.

Įrašuose skambančios dainos „pasunkėjo“: vienoje dainuojama „užmiegu poste apsikabinusi automatą“, kitose skamba įvairių sodrių keiksmažodžių, Rusijos kariams siunčiamų įžeidinėjimų ir įspėjimų (pavyzdžiui, „Rašistai, laikykitės, jūs mano akiratyje“). Prie įrašų atsirado grotažymė ZSU (sutrumpintas Ukrainos ginkluotųjų pajėgų pavadinimas ukrainietiškai).

Viename įraše matyti, kaip savaeigėje haubicoje sėdinti mergina, atrodo, dalyvauja kovoje.

Ir anksčiau nemažai sekėjų turėjusi „Princeska“ vos per kelias pastarąsias dienas jų būrį išaugino kone dvigubai – nuo 19 tūkst. iki 36 tūkst. „Mėgstančiųjų“ jos paskyrą, kai socialiniuose tinkluose išplito įrašas iš savaeigės haubicos, pagausėjo nuo 192 tūkst. iki beveik 300 tūkst.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Facebook“, kuria siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis