Internautai tariasi Ukrainoje radę mobilius „Coca-Cola“ morgus: kas jie iš tiesų yra?

Internautai vėl apsigavo dėl eilinės rusų propagandos. Vienas „Facebook“ vartotojas pradėjo dalintis informacija apie neva Ukrainoje atsiradusius mobilius morgus. Visgi greitai paaiškėjo, kad nuotraukoje matyti kas kita.
Internautai tariasi Ukrainoje „aptikę“ „Coca-Cola“ morgus
Internautai tariasi Ukrainoje „aptikę“ „Coca-Cola“ morgus

Nebėra vietos kitur?

Vyras savo sekėjams parodė keistą radinį. Jo teigimu, į Ukrainos Sumų sritį buvo pristatyta mobiliųjų morgų.

„Kai ukrainiečiai galvoja apie bendradarbiavimą su „Coca Cola“, jie iškart pagalvoja apie limonadą. Tačiau bendrovė turėjo kitų planų, susijusių su Ukraina ir ypač su kariniu konfliktu.

Nuotraukoje matote „Coca Cola“ bendradarbiavimą su Tarptautiniu Raudonuoju Kryžiumi: į Sumus buvo atgabenta dešimtys mobiliųjų morgų su standartine raudonai balta spalva ir mėgstama ukrainietiška vyšyvanka, kad būtų malonu juose gulėti.

Kodėl jie staiga atvežė tokius dalykus į Sumus? Operacija Kursko srityje smarkiai smogė priešo gyvajai jėgai, kuri dėl noro plėstis neteko tūkstančių žmonių. Galėjo juos visus nuvežti į morgus, bet jie ir taip perpildyti ir kelias tolimas.

Tokioje dėžėje galima laikyti kūnus kaip silkes skardinėje, o paskui į utilizaciją. Ir ši nuotrauka nutekėjo tik Sumuose, bet yra ir kitose fronto dalyse“, – pasakojo internautas.

Jis paskelbė ir nuotrauką, kurioje matyti dešimt mobiliųjų konteinerių su „Coca-Cola“ logotipu. Taip pat prikabinta neva išryškinta nuotrauka, kurioje matyti, kad ant durų anglų kalba parašyta „mobilusis morgas“.

Ekrano nuotrauka iš „Facebook“
Ekrano nuotrauka iš „Facebook“

Nuotraukose – visai ne morgai

Visgi nieko panašaus nebuvo. Šią melagieną išplatino rusų „Telegram“ kanalai.

Pasak ukrainiečių Kovos su dezinformacija centro, nuotraukose iš tiesų matyti mobilios katilinės.

„Tai – dar viena Rusijos propagandos klastotė, o dezinformaciniuose pranešimuose pavaizduoti mobilūs konteineriai yra mobilios katilinės, kurias Ukrainos Raudonasis Kryžius, bendradarbiaudamas su „Coca-Cola“, pristato vietos bendruomenėms, kad padėtų Ukrainos gyventojams“, – rašoma centro pranešime.

Jie paskelbė ir konteinerio vidaus nuotrauką. Joje matyti vamzdžiai ir kiti įrenginiai. Tai visai neprimena morgo.

Ukrainos Kovos su dezinformacija centras/Melagiena apie mobiliuosius morgus Ukrainoje
Ukrainos Kovos su dezinformacija centras/Melagiena apie mobiliuosius morgus Ukrainoje

Pasak ukrainiečių leidinio „RBC-Ukraine“, ši dezinformacija nukreipta į Artimuosius Rytus, Pietų šalis ir JAV.

Apie šį projektą, kurį vykdo Raudonasis kryžius ir „Coca-Cola“, informacijos galima rasti ir Ukrainos Raudonojo kryžiaus interneto svetainėje.

Spalio pabaigoje paskelbtame pranešime teigiama, kad 2024 m. šildymo sezono metu vietos bendruomenės gaus 60 naujų mobiliųjų katilų. Pernai jau buvo pristatyti 45 tokie konteineriai.

„Ukrainos Raudonasis Kryžius, bendradarbiaudamas su valstybės institucijomis, nustatė bendruomenes, kurioms labiausiai reikia pagalbos prieš šildymo sezoną, ypač daug dėmesio skirdamas toms, kurios yra okupuotos arba įsikūrusios netoli fronto linijos. Ukrainos Raudonasis Kryžius taip pat užtikrino Ukrainoje pagamintų mobiliųjų katilinių įsigijimą ir pristatymą“, – rašoma pranešime.

Iš viso projektas apima 10 šalies regionų, 6 gyvenamuosius sektorius, 24 medicinos įstaigas ir 30 švietimo įstaigų. Projektui 5 mln. eurų skyrė bendrovė „Coca-Cola HBC Ukraina“.

Mobiliosios katilinės veikia naudodamos gamtines dujas, o nutrūkus jų tiekimui gali pereiti prie dyzelinio kuro. Prireikus konteinerius galima greitai perkelti ir sumontuoti kitose vietovėse.

15min verdiktas: melas. Nuotraukose matyti ne mobilūs morgai, o mobilios katilinės. Jos Ukrainos regionams teikiamos pagal bendrą Raudonojo kryžiaus ir „Coca-Cola“ projektą.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų