Grupė „Ocean X“, kuri specializuojasi alkoholinių gėrimų gelbėjimo iš nuskendusių laivų srityje, paskelbė testuojanti gėrimus iš šio Rusijai skirto krovinio, kad nustatytų, ar jie dar tinkami gerti.
Grupė spalio 22 dieną iškėlė 600 butelių konjako ir 300 butelių benediktino iš laivo „Kyros“, kurį 1917-aisiais nuskandino vokiečių povandeninis laivas.
Konjakas, pagamintas jau nebeegzistuojančioje darykloje „De Haartman“, ir benediktinas tikrinami laboratorijoje.
„Sąlygos Baltijos jūroje labai tinkamos laikyti tokius gėrimus, nes ten... tamsu ir labai šalta“, – sakė ekspedicijai vadovavęs Peteris Lindbergas.
„Kyros“ iš Švedijos išplaukė 1917 metų gegužę ir sprogstamuoju užtaisu buvo nuskandintas Alandų sąsiauryje tarp Švedijos ir Suomijos.
Laivo įgula išsigelbėjo ir buvo paimta į kitą laivą. Vėliau jūrininkai sugrįžo į Švediją, nurodo „Ocean X“.
Pasak P.Lindbergo, jo grupė garlaivio liekanas aptiko beveik prieš 20 metų, bet vėliau pametė tą vietą, kurią vėl surado po daugelio metų. Prireikė ne vienų metų, kol nuo laivo korpuso 77 m gylyje buvo nuimtos užkliuvusių žvejybos tinklų liekanos ir galėtų imtis darbo narai, tačiau buvo įsitikinta, kad sąlygos ten yra pernelyg sudėtingos dirbti žmonėms.
„Kelis kartus buvome ten su narais ir per atstumą valdomais mažesniais aparatais, bet supratome, kad situacija tampa pernelyg pavojinga“, – sakė P.Lindbergas.
„Ocean X“ paprašė vienos gelbėjimo kompanijos, turinčios per atstumą valdomų povandeninių aparatų, padėti iškelti butelius.
P.Lindbergas ir jo komanda viliasi, kad buteliai išliko sandarūs, nes juose tarp kamščio ir skysčio vis dar yra oro. Be to, daug konjako butelių buvo užantspauduoti plonu alavo sluoksniu.
„Šių butelių vertę dar reikia nustatyti, nes tokio prekinio ženklo konjako jau nebėra“, – sakė P. Lindbergas.
Jis tikisi, kad iškeltus alkoholinius gėrimus bus galima brangiai parduoti tarptautiniuose aukcionuose, kuriuose jis yra pardavęs savo ankstesnių radinių.
„Nežinau, ar galiu sau leisti pasilikti kokį butelį“, – pridūrė jis.