Gelbėjimo tarnybos sraigtasparniais iš laivo, kuriame plaukė 1,3 tūkst. keleivių, vieną po kito iškėlė 479 žmones. Evakuacija sekmadienio popietę buvo sustabdyta, kadangi įgulai pavyko įjungti tris iš keturių variklių ir laivas, padedamas vilkiko, buvo buksyruojamas uosto link. Laive vis dar buvo likę 436 keleiviai ir 458 įgulos nariai.
„Viking Sky“ lėtai, padedamas vilkiko, plaukė iki Moldės uosto, esančio už maždaug 500 kilometrų į šiaurės-vakarus nuo Oslo. Laivų-vilkikų lydimas „Viking Sky“ prisišvartavo Moldės uoste apie 16.15 val. vietos (15.15 val.) Lietuvos laiku.
Iš kruizinio laivo jam dar dreifuojant pavojinguose vandenyse sraigtasparniu išgabenti keleiviai pasakoja apie siaubingus patirtus išgyvenimus, praneša CNN. Užfiksuotuose dramatiškuose vaizduose matyti, ką keleiviams teko patirti: po svirduliuojantį laivą slidinėjo baldai ir augalai, nukrito dalis lubų. Dešimtys žmonių, vilkinčių gelbėjimo liemenes, buvo susodinti laukti išlaipinimo iš laivo.
Keleiviai per didelę audrą vėjo ir bangų blaškomame ir siūbuojančiame laive praleido 20 valandų laukdami, kol bus išgelbėti atskrendančių sraigtasparnių.
Maždaug 20 žmonių buvo sužeisti ir išgabenti tiesiai į ligoninę. Gelbėjimo operacijoje dalyvaujantis Norvegijos Raudonasis kryžius sakė, kad kai kurie keleiviai patyrė lengvų sužalojimų ir atsipirko tik mėlynėmis ar lengvais sužalojimais, tačiau „pasitaikė ir kaulų lūžių“.
Desperatiškas laukimas
„Aplinkui slydo baldai, visur buvo pilna stiklų, tai buvo labai pavojinga situacija“, – pasakojo į krantą evakuotas laivo keleivis, amerikietis Janas Terbruegenas.
Jam buvo liepta iš laivo evakuotis vienam iš pirmųjų, tad laiko išsigąsti nebuvo.
„Mes stengėmės būti laivo centre, žemesniuose aukštuose, kad nuo siūbavimo mus mažiau pykintų. Ir maždaug už pusvalandžio buvo pradėti rinkti žmonės pirmajai evakuacijai. Belaukdami matėme, kad laivą vėjas ir bangos neša link pavojingų akmenų, laimė, toks likimas jo neištiko“, – pasakojo išgelbėtas keleivis.
„Mes valgėme pietus, kai laivas staiga pradėjo smarkiai siūbuoti. Išgirdome, kaip dūžta langai ir į vidų pliūkštelėjo vanduo. Aplinkui tvyrojo visiškas chaosas“, – apie situaciją laive evakuacijos metu pasakojo vienas keleivių, amerikietis Johnas Curry.
Beth Clark iš „Viking Sky“ laivo taip pat buvo iškelta sraigtasparniu.
„Vienas gelbėtojas nusileido iš sraigtasparnio, uždėjo man diržą, liepė laikytis ir „iššovė“ mane į 30 metrų aukštį, tada buvau įkelta į sraigtasparnį. Žemyn net nežiūrėjau, man buvo per daug baisu“, – pasakojo Beth Clark.
Janet Jacob, kuri taip pat buvo išgelbėta iš laivo, sakė dar niekada nemačiusi tokio gąsdinančio vaizdo. „Aš pradėjau melstis, meldžiausi dėl visų laive esančių žmonių saugumo. Skrydis sraigtasparniu buvo tikrai baisus. Vėjas buvo lyg tornado metu“, – pasakojo ji.
O dar vienas keleivis, Rodney Horganas, sakė, kad jam viskas priminė „Titaniką“.
„Tiksliausias žodis, sakyčiau, yra „siurrealu“, – sakė vyras. – Maždaug dviejų metrų banga staiga įsiveržė, nunešė kėdes, stalus, dužo stiklai ir kokių 20–30 žmonių priešais mane... tiesiog dingo. Aš stovėjau, o mano žmona sėdėjo priešais mane, ir staiga ji dingo. Maniau, kad jau viskas.“
Ryanas Flynnas dar būdamas laive savo „Twitter“ paskyroje paskelbė evakuacijos vis dar desperatiškai laukiantis: „Čia siaubinga. Vėjas ir bangos laivą daužo į visas puses. Kapitonas vis dar tikisi, kad jūra nurims ir laivas pats galės pasiekti uostą“.
„Liūdnai pagarsėję vandenys“
Gelbėjimo operaciją itin sunkino labai blogos oro sąlygos. Anot Norvegijos meteorologijos instituto, bangos šioje vietoje siekia apie 6–8 metrus, o vėjo stiprumas net 24 metrai per sekundę.
Pietų Norvegijos gelbėjimo centras tviteryje paskelbtoje žinutė pranešė, jog kruizinis laivas „Viking Sky“ pasiuntė nelaimės signalą dėl „variklių problemos blogu oru“. Laivas plaukė iš Trumsės į Stavangerį.
„Variklių problemos šiuose vandenyse yra labai pavojingos, nes čia yra daug rifų“, – sakė policijos operacijų vadas T.A.Franckas.
Zona, kur laivas patyrė problemų, yra vadinama Hustadvika ir čia yra liūdnai pagarsėję vandenys, kur plaukti yra labai sunku. Čia yra gana seklu, o dešimties jūrmylių pakrantės dalyje yra daug mažų salelių ir rifų.
„Husdavika yra mūsų liūdniausiai pagarsėjusi jūros dalis“, – sakė turizmo srityje besispecializuojantis žurnalistas Oddas Roaras Lange.
Vikingai senais laikais nedrįsdavo čia plaukti ir persinešdavo laivus nuo vienos fiordo iki kito.
Kruizinis laivas „Viking Sky“ priklauso Norvegijos bendrovei „Viking Ocean Cruisers“. Tai šiuolaikinis kruizinis laivas, nuleistas į vandenį 2017 metais. Juo gali plaukti 930 keleivių plius įgula.
Skelbiama, kad be amerikiečių ir britų laive yra keleivių iš keturiolikos kitų šalių.