Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2013 07 24 /2013 07 25

Ispanijoje nuo bėgių nuvažiavo dvigubai greičiau nei leistina lėkęs traukinys: dešimtys žuvusiųjų, mašinistas neoficialiai pripažino kaltę

Šiaurės vakarų Ispanijoje traukiniui trečiadienį nuvažiavus nuo bėgių, BBC praneša apie aukas. Žuvo dešimtys žmonių, dar daugiau sužeista.
Traukinio katastrofa šiaurės Ispanijoje, šalia Santiago de Compostela
Traukinio katastrofa šiaurės Ispanijoje, šalia Santjago de Kompostela / „Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Traukinys Ispanija

Ispanijos traukinių kompanija „Renfe“ patvirtino, kad greitasis traukinys iš tiesų nuvažiavo nuo bėgių trys kilometrai nuo Santjago de Kompostela miesto. Traukiniu važiavo 218 keleivių. Galima avarijos priežastis – viršytas saugus greitis.

Papildyta 14.27 val. Leidinys „El Pais“ paviešino traukinio mašinisto pokalbių su dispečeriu fragmentus. Aiškėja, kad katastrofos priežastis – žmogiškasis faktorius.

Prieš avariją mašinistas gyrėsi, kad pasiekė 190 km/val greitį. Paskui radijo ryšiu minėjo ir 200 km/val. Įvažiavęs į posūkį vėl gyrėsi lekiantis 190 km/val. Posūkis, kuriame įvyko avarija – labai sudėtingas. Jį reikia įveikti dvigubai lėčiau.

Jau po avarijos kalbėdamas su dispečeriu, mašinistas kartojo: „Tikiuosi, niekas nežuvo. Nes mane užgraužtų sąžinė“.

Jis taip pat nuolat kartojo tą pačią frazę: „Mes viso labo žmonės“.

Daugelyje Europos geležinkelių veikia speciali greičio kontrolės sistema ERTMS. Ji užtikrina, kad traukiniai neviršytų leistino saugaus greičio. Tačiau maršrute, kuriame įvyko avarija, tokia sistema įdiegta nebuvo.

Papildyta 14.10 val. Ispanijos vyriausybė skelbia trijų dienų gedulą visoje šalyje. Susisiekimo ministras Agustinas Hernandezas Fernandezas patikslino, kad iš daugiau nei 140 sužeistųjų 20 yra kritinės būklės.

Papildyta 13.50 val. Naujienų agentūros praneša, kad avarijos priežastis tikrai nebuvo traukinio techninis gedimas. Iš 78 žuvusių 4 žmonės mirė ligoninėse.

Papildyta 12.15 val. Ispanijos žiniasklaida praneša, kad Galisijos regione skelbiamas 7 dienų gedulas. Buvo planuojama, kad ketvirtadienį karalius priims ispanų tenorą Placido Domingo, o princas Felipe ketino apžiūrėti telekomunikacijų bendrovės „Telefonica“ instaliacijas. Tačiau šie susitikimai neįvyks.

„Marca“ duomenimis, žuvusių skaičius jau pasiekė 78. Sužeisti – 143 asmenys. Leidinio šaltinių teigimu, traukinys važiavo 190 km/val greičiu, nors leistinas greitis buvo 80 km/val.

Papildyta 11.05 val. Kaip savo „Twitter“ paskyroje rašo žurnalistas Filippo Ricci („Gazzetta dello Sport“ korespondentas Ispanijoje), traukinys viršijo leistiną konstrukcinį greitį 100 km/val. Tame ruože leistinas greitis – 90 km/val., o, žurnalisto duomenimis, traukinys važiavo 190 km/val. greičiu.

Papildyta 7.58 val.  Kaip skelbia BBC, nuo bėgių nuriedėjęs traukinys pražudė mažiausiai 60 žmonių, sužeista dar daugiau. Ispanijos portalas 20minutos.es praneša, kad aukų skaičius jau pasiekė 77, o sužeistųjų – 111.

CNN skelbia, kad žuvo 77 žmonės, sužaloti 143 žmonės, daugiau kaip 20 būklė sunki.

13 vagonų traukinys vyko iš Madrido į Ferolį, nuo bėgių jis nuriedėjo netoli Santjago de Kompostela miesto.

Nuotraukose iš įvykio vietos galima pamatyti kūnus, įstrigusius tarp sumaitotų vagonų, kai kurie žuvusieji aptikti ant bėgių. Nelaimės vietoje dirba gelbėtojai. Dislokuota apie 320 nacionalinės policijos pajėgų narių.

Vyriausybė paskelbė kol kas iškėlusi hipotezę, jog įvyko nelaimingas atsitikimas. Teigiama, kad galėjo įvykti techninis gedimas.

Vyriausybės atstovas regione Alberto Núñez Feijóo pasakojo, kad vienas iš vagonų „sustumtas tarsi akordeonas“. Gelbėtojai apieško jį, manoma, kad aukų skaičius dar augs.

„Sabotažo ar užpuolimo tikimybė vis mažėja“, – sakė pareigūnas.

Anot kai kurių keleivių, nelaimė įvyko, kai traukinys ties posūkiu lėkė dideliu greičiu.

Panašu, kad tai gali būti tiesa. Anot laikraščio „El Pais“, tyrėjai mano, jog traukinio mašinistas padidino sąstato greitį, o tai lėmė, jog dideliame posūkyje vagonai nuvažiavo nuo bėgių.

Anot vyriausybės atstovo Galicijoje Samuelio Juarezo, traukinys važiavo gerokai per dideliu greičiu, kuris galėjo siekti apie 100–140 km/val. Jo teigimu, lemiamu avarijos momentu traukinys lėkė 220 km/val., nors toje vietoje didžiausias leistinas greitis yra 80 km/val.

Valstybinio geležinkelių tinklo „Renfe“ atstovai teigia, kad traukinys riedėjo ne didesniu kaip 180 km/ val. greičiu, tačiau tai gerokai daugiau nei leidžiama.

Ketvirtadienį nelaimės vietoje apsilankys premjeras Mariano Rajoy’us, trečiadienį vėlai vakare jis sušaukė skubų ministrų pasitarimą.

Vietos valdžios institucijos ragina gyventojus ligoninėms paaukoti kraujo.

Liudytojų pasakojimai

Vienas liudytojas, Ricardo Montesco, pasakojo, kaip traukinių vagonai besirėždami vienas ant kito užšoko. Apačioje atsidūrę žmonės buvo tiesiog sumaitoti. „Aš buvau antrajame vagone ir mačiau gaisrą. Mačiau lavonus“, – pasakojo jis.

Anot BBC, regione ketvirtadienį planuota šventė, kurią švęsti rengėsi daug žmonių. Santjago de Kompostela mieste tikėtasi tūkstančių piligrimų. Pranešta, kad festivalis atšaukiamas.

Vietos gyventojai šokiruoti, nes jaukiame regione nieko svarbaus ar tragiško paprastai neįvyksta.

Netoli nelaimės vietos buvęs fotografas ir korespondentas Alenas Perezas portalui 20minutos.es sakė:

„Girdėjome labai stiprų sprogimą. Žmonės klausinėjo, ar tai buvo sprogmuo, kadangi Santjago de Kompostela mieste ketvirtadienį laukia didžiulė diena. Buvo tikrai beprotybė.“

Nelaimės priežastys kol kas neaiškios. Ekspertai teigia, kad tai didžiausia traukinio avarija Ispanijoje per keturis dešimtmečius. 1944 metais traukiniui nulėkus nuo bėgių tarp Madrido ir Galisijos žuvo šimtai žmonių. 1972-aisiais 77 žmonės žuvo per traukinio katastrofą pietiniame Andalūzijos regione.

VIDEO: Traukinio katastrofa Ispanijoje

 

VIDEO: Nelaimė Ispanijoje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos