„Negaliu paaiškinti. Vis dar nesuprantu“, – mašinistas Francisco Jose Garzonas Amo sakė teisėjui, kai jis paklausė, kodėl traukinio greitis nebuvo sumažintas, artėjant prie staigaus geležinkelio posūkio netoli šiaurės vakarinio Santjago de Kompostelos miesto.
Dar kartą paklaustas apie avarijos priežastį, jis pridūrė: „Nuoširdžiai sakau jums, kad nežinau. Juk nebūčiau toks beprotis, kad nebūčiau stabdęs“ anksčiau.
Šie parodymai buvo duodami sekmadienį už uždarų durų vykusiame posėdyje, kurio įrašas ir santrauka buvo paskelbtas internete dienraščio „El Pais“.
Teisėjas Luisas Alaezas paleido F.J.Garzoną Amo už užstatą per parengiamąjį posėdį, pateikus kaltinimus dėl 79 žmonių netyčinio nužudymo.
Geležinkelio pareigūnai sakė, kad ruože, kuriame įvyko avarija, nebuvo automatinės stabdymo sistemų, kurios yra įrengtos kai kuriose greitojo geležinkelio linijose, todėl stabdžius įjungti privalėjo mašinistas.
F.J.Garzonas Amo sakė teisėjui, kad jis mėgino stabdyti, tačiau tuo metu avarija jau buvo „neišvengiama“.
„Prieš traukiniui nuvirstant įjungiau viską, tačiau pamačiau kad ... tai neveikia“, – aiškino jis.
Traukinio duomenų registratorių informacija rodo, kad prieš pradedant stabdyti netoli posūkio, traukinys važiavo 192 kilometrų per valandą greičiu. Tuo tarpu nuo bėgių jis nulėkė judėdamas apie 153 kilometrų per valandą greičiu geležinkelio ruože, kur didžiausias leistinas greitis buvo 80 kilometrų per valandą.