Tyrėjai aiškinasi, kaip laivo kapitonas Francesco Schettino ir aštuoni kiti asmenys, įskaitant tris šį lainerį valdančios bendrovės „Costa Crociere“ vadovus, yra susiję su sausio 13 dieną įvykusia tragedija, nors kaltinimai šioje byloje iki šiol niekam nepateikti.
Kad tilptų daugybė dalyvių, teismo posėdis buvo surengtas viename teatre Toskanos mieste Grosete netoli Džilijo salos, prie kurios krantų ant uolų užplaukė prabangus laineris, kuriame buvo 4 229 žmonės iš dešimčių šalių.
F.Schettino, laikomas namų arešte netoli Neapolio, šiame posėdyje nedalyvauja – pasak jo advokato, kapitonas baiminasi dėl savo saugumo.
„Gal ir gerai, kad Schettino neatvyks, – vienas iš išsigelbėjusių Sergio Amarotto sakė žurnalistams, atvykęs į posėdį, vykusį už uždarų durų. – Jis varė vieną melą po kito, mėgindamas nuslėpti, ką yra padaręs.“
Kita išsigelbėjusioji Francesca Bertaglia taip pat griežtai kritikavo kapitono veiksmus tą vakarą: „Neįtikėtina, kad nedelsiant nebuvo paskelbtas pavojus.“
Pastarosiomis dienomis Italijos laikraščių paviešinta nutekinta informacija apie šį tyrimą atrodo nepalanki F.Schettino, kuris kaltinamas sukėlęs šią avariją ir palikęs laivą, kai dar nebuvo evakuoti visi keleiviai.
Kaip nurodoma „Costa Concordia“ kapitono pirmojo padėjėjo Ciro Ambrosio (Čiro Ambrozijaus), kuris yra vienas iš įtariamųjų šioje byloje, apklausos stenogramoje, F.Schettino teikė „neteisingus“ faktus, kalbėdamas su Pakrančių sargyba avarijos vakarą.
„Atrodė, kad kapitonas nenori pripažinti tikrosios padėties, – sakoma C.Ambrosio parodymuose, kuriuos paskelbė dienraštis „Il Fatto Quotidiano“. – Jis netgi nepranešė apie pavojų pareigūnams ir teikė neteisingus duomenis.“
C.Ambrosio taip pat sakė tyrėjams, kad F.Schettino buvo be akinių, kai perėmė laivo valdymą po vakarienės, prieš pat avariją, nes buvo užmiršęs juos savo kajutėje.
Kapitono padėjėjas sakė, kad F.Schettino atėjo su jauna moldave Domnica Cemortan, kuri pasiliko vairinėje, aiškiai nusižengdama oficialioms taisyklėms.
C.Ambrosio advokatas sakė, kad jo klientas buvo „vienintelis karininkas ant tiltelio, davęs įsakymus priešingus kapitono nurodymams“.
„Ambrosio niekaip su tuo nesusijęs“, – sakė jis.
Šeštadienį vykstančiame posėdyje bus nuspręsta dėl oficialaus įpareigojimo išanalizuoti duomenis iš lainerio įrenginių, įskaitant laivo „juodąją dėžę“, mėginant išsiaiškinti, kokie įsakymai buvo duoti ir kokiu laiku.
Išsigelbėję keleiviai pateikė ieškinius Prancūzijoje, Vokietijoje ir Jungtinėse Valstijose; vienas jų – 528 mln. JAV dolerių ieškinys, pateiktas byloje, iškeltoje Floridos mieste Majamyje, kuriame įsikūrusi „Costa Crociere“ tėvinė bendrovė „Carnival Corporation“.