Nors pastaruoju metu per parą registruojami rekordiniai naujų užsikrėtimo atvejų skaičiai, bendrai COVID-19 protrūkis Japonijoje buvo palyginti mažas, šalis niekada nebuvo įvedusi griežto karantino kaip kitos pasaulio valstybės.
Vietoje to gyventojams buvo primygtinai rekomenduojama vadovautis sveiku protu ir vengti situacijų, apibūdinamų žodžiu „micu“, kuris reiškia tankumą, perpildymą, glaudumą.
Ši socialinio atstumo svarbą perteikianti žinia greit įgijo ironišką atspalvį ir labai išpopuliarėjo. Tokijo gubernatorės raginimas įkvėpė mangos stiliaus komiksų, techno stiliaus remiksų ir net kompiuterinį žaidimą.
Dabar „micu“ per metinį visuomenės balsavimą, kurį organizavo testus apie hieroglifus rengiantis fondas „Japan Kanji Aptitude Testing Foundation“, buvo išrinktas metų hieroglifu. Jis surinko maždaug 14 proc. iš daugiau kaip 208 tūkst. atiduotų balsų.
Japonų televizijos pranešimą apie metų simbolį transliavo tiesiogiai. Transliacijos metu senovinės Kijomidzu šventyklos Kiote meistras Seihanas Mori rašale pamirkytu kaligrafijos teptuku užrašė hieroglifą ant didelės baltos lentos.
„Vyriausybei paprašius visuomenės vengti perpildytų, prastai ventiliuojamų erdvių ir vietų, kuriose galimi artimi kontaktai su kitais žmonėmis,.. daug kas ėmė visais atvejais vadovautis „micu“, – sakė minėta organizacija.
Kiti pirmojo dešimtuko hieroglifai šiemet taip pat daugiausia buvo susiję su koronavirusu ir reiškia ligą, žalą, pražūtį, mikrobus.
Pernai metų simboliu buvo išrinktas hieroglifas „rei“, naudojamas naujo imperatoriškojo laikotarpio pavadinime „Reiva“ (Reiwa).