2022 11 04

JAV delegatų apmaudas ir gėda – slaptas sandoris su Saudo Arabija neišdegė

Šią vasarą JAV prezidentui Joe Bidenui planuojant politiškai rizikingą kelionę į Saudo Arabiją, jo aukščiausi padėjėjai manė, kad jau yra sudarę slaptą susitarimą, padėsiantį iki metų pabaigos padidinti naftos gavybą – tokį, kuris padėtų pateisinti, kodėl sulaužomas prezidento rinkimų kampanijos metu duotas pažadas vengti šios valstybės.
Joe Bidenas Saudo Arabijoje
Joe Bidenas Saudo Arabijoje / „The New York Times“/Doug Mills nuotr.

Deja, jų planas žlugo.

J.Bidenas apsilankė Saudo Arabijoje. Tačiau spalio mėnesį Saudo Arabija ir Rusija paskatino grupę naftą išgaunančių šalių balsuoti už naftos gavybos sumažinimą dviem milijonais barelių per dieną, priešingai nei tikėjosi JAV administracija.

Šiuo metu JAV Demokratų partija kovoja su infliacija ir aukštomis dujų kainomis, taip pat neramiai ruošiasi lapkričio mėnesio rinkimams.

Dėl minėtojo Saudo Arabijos žingsnio supykę J.Bideno administracijos pareigūnai iš naujo įvertino Amerikos santykius su šia persų įlankos karalyste, o abiejų šalių vyriausybės apsisvaidė gausybe priekaištų, įskaitant Baltųjų rūmų kaltinimą, kad Saudo Arabija padeda Rusijai kare su Ukraina.

Įstatymų leidėjai, kuriems buvo pranešta apie būsimą kelionės naudą įslaptintuose pranešimuose ir kituose pokalbiuose, kuriuose buvo detalių apie anksčiau neatskleistą naftos sandorį, turėjusį paskatinti didesnę naftos gavybą nuo rugsėjo iki gruodžio mėnesio, piktinasi, kad princas Mohammedas bin Salmanas apgavo JAV administraciją.

Toliau pateikiamas pasakojimas paremtas interviu su įvairiais Amerikos pareigūnais bei Persijos įlankos arabų šalių pareigūnais, taip pat Artimųjų Rytų ekspertais, žinančiais apie tarp dviejų šalių vykusias diskusijas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis