Kontradmirolas Philipas Sobeckas sakė, kad ugniagesių brigada pastarąją parą „nuostabiai“ darbavosi, nors kai kuriose laivo dalyse liepsnų temperatūra siekė 649 Celsijaus laipsnius.
Vėlai trečiadienį laivas pasviro prieplaukos link dėl ant jo išlieto vandens svorio, todėl jūreivius teko trumpam evakuoti.
Ketvirtadienį jis pasviro priešinga kryptimi, bet Ph.Sobeckas, 3-osios ekspedicinės smogiamosios grupės vadas, sakė, kad laivas išlieka stabilus ir „išgelbėjamas“, nors dar reikės laiko visai žalai įvertinti.
„Laivas gali būti suremontuotas. Ar jis bus remontuojamas, ar ne – bus nuspręsta“, – pažymėjo kariškis.
Jeigu laivas būtų pripažintas netinkamu remontui, jį pakeisti gali kainuoti 4 mlrd. dolerių (3,5 mlrd. eurų).
Nors liepsnos buvo užgesintos, daugelis vietų tebėra smarkiai įkaitusios, todėl jūreiviai turės kruopščiai patikrinti visus 255 metrų ilgio laivo skyrius, ar juose nėra jokių rusenančių židinių, galinčių vėl įsiplieksti, aiškino Ph.Sobeckas.
Be to, reikės atsargiai išpumpuoti daugybę vandens, susikaupusio viduje gesinant gaisrą, kad nebūtų pažeista laivo pusiausvyra.
„Bonhomme Richard“ buvo nuniokotas liepsnų jau baigiant dvejus metus trukusią modernizacijos programą, turėjusią kainuoti 250 mln. dolerių (apie 219 mln. eurų). Gaisras laive kilo sekmadienį, bet jame buvę apie 160 jūreivių buvo saugiai evakuoti.
Karinės jūrų pajėgos ištirs įvairias prielaidas, kokia galėjo būti gaisro, prasidėjusio žemai esančiame sandėliavimo skyriuje, priežastis. Taip pat bus aiškinamasi, kodėl gaisro metu driokstelėjo du sprogimai.
Pareigūnai sakė, kad tyčinis padegimas nėra įtariamas ir kad sprogimus galėjo sukelti laivo korpuse susidaręs spaudimas.
Liepsnos išplito į aukščiau esantį veldeką – į didelį angarą panašų iš dalies užtvindomą skyrių, iš kurio gali būti išleidžiami mažesni desanto laivai ir amfibijos – ir vėliau apėmė didžiąją laivo dalį. Kovoti su liepsnomis buvo sunku dėl pastolių, kitokios įrangos ir šiukšlių, trukdžiusių prieiti ugniagesiams. Be to, atliekant remonto darbus laivo vidinė gaisrų gesinimo sistema buvo išjungta.
Nuo sekmadienio daugiau kaip 60 jūreivių ir civilių prireikė medicinos pagalbos dėl lengvų traumų, perkaitimo ir apsinuodijimo dūmais.
Per JAV karo laivyno istoriją buvo ne vienas atvejis, kai pavykdavo atgaivinti dėl priešo antpuolių smarkiai nuniokotus laivus. Vis dėlto mažai tikėtina, kad ne karo metu gaisro smarkiai apgadintas laivas galės būti visavertiškai atstatytas, sakė ekspertai.
„Wasp“ klasės jūrų desanto laivai gali išlaipinti į krantą tūkstančius jūrų pėstininkų, nešti sraigtasparnius ir lėktuvus, kuriems nereikia ilgo pakilimo tako, nedidelius desanto laivus ir amfibijas.
Net jeigu „Bonhomme Richard“ galiausiai būtų suremontuotas, laivas tikriausiai dar kelerius metus negalės dalyvauti operacijose.
„Neabejotina, kad poveikis bus“, – sakė Ph. Sobeckas, bet pridūrė, kad „galime užpildyti šias spragas“.
Šią savaitę karinis laivynas priėmė naujausią jūrų desanto operacijų laivą „USS Tripoli“ per kuklią administracinę ceremoniją Misisipės valstijoje. Vieša ceremonija buvo atšaukta dėl koronaviruso grėsmės.
Naujasis laivas turėtų išplaukti į San Diegą vėliau šią vasarą.