TV reklamos apimtys nuo praėjusių metų sausio, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš ketverius metus, šoktelėjo net 122 proc., rodo ketvirtadienį paskelbti „Wesleyan Media Project“ atlikto tyrimo duomenys.
Kandidatų rinkimų štabai ir išorinės grupės iš viso iki šiol išleido 408 mln. JAV dolerių 480-šiai tūkstančių reklamų, palyginti su 120 mln. JAV dolerių mažiau nei 220-čiai tūkstančių reklamų 2012 metais.
Respublikonai šiuo požiūriu lenkia demokratus 2015 metų sausio 1 d. iki gegužės8 d. išleisdami du trečdalius minėtos sumos. Reklamų, kuriose pasirodė siekiantys tapti Respublikonų partijos kandidatų į JAV prezidento postą, buvo parodyta 80 proc. daugiau nei prieš ketverius metus, teikiama tyrimo ataskaitoje.
Savo ruožtu reklamų, kuriose buvo rodomi siekiantys tapti Demokratų partijos kandidatų prezidento rinkimų, skaičius, lyginant su 2012 metais, išaugo net 1500 procentų, tačiau tam daugiausia įtakos turėjo tai, jog 2012 metais antros kadencijos siekęs JAV prezidentas Barackas Obama nesusidūrė su rimta konkurencija.
O šiemet Amerikoje buvo parodyta beveik 125 tūkst. reklamų, kuriose nusifilmavo Demokratų partijos kandidatų siekęs tapti Vermonto senatorius Bernie Sandersas.
Antroje vietoje atsidūrė Hillary Clinton: iš viso buvo parodyta 105 tūkst. reklamų, kuriose žmonės raginami balsuoti už ją.
Tačiau tyrimo autoriai pastebi, kad didesnės išlaidos reklamai negarantuoja daugiau balsų.
„Vienas įdomus šios kampanijos aspektas yra tas, kad daugiausia reklamai išleidę kandidatai nebūtinai gerai pasirodė rinkiminės kampanijos metu, – pastebėjo „Wesleyan Media Project“ vienas iš direktorių Travisas Ridoutas. – Donaldas Trumpas sugebėjo tapti menamu Respublikonų partijos kandidatu, nepaisant to, kad kiti reklamai išleido daugiau. Viena iš to priežasčių yra ta, kad jis turi išskirtinį gebėjimą gauti nemokamos reklamos.“