Suprasti akimirksniu
- Ekspertė paaiškino, kaip sraigtasparnio pilotas galėjo sumaišyti lėktuvus
- Ar tiesa, ką sako D.Trumpas: sraigtasparnis „skrido per aukštai“
- Paskelbė naujus aviakatastrofos Vašingtone vaizdo įrašus
- „The New York Times“ įvardija, kas galėjo sukelti aviakatastrofą Vašingtone
- Yla lenda iš maišo: dieną prieš nelaimę Vašingtone vos pavyko išvengti kitos aviakatastrofos
- Aviakatastrofos gelbėtojų siaubas: paaiškėjo, kodėl negalėjo ištraukti kūnų
„American Airlines“ duomenimis, avariją patyrusiame lėktuve „Bombardier“ buvo 60 keleivių ir keturi įgulos nariai. Jis skrido iš Kanzaso.
Su juo susidūrusiame „Black Hawk Sikorsky H-60“ sraigtasparnyje buvo trijų karių įgula, pranešė kariuomenė.
Pirminiais duomenimis, šis sraigtasparnis atliko mokomąjį skrydį, o lėktuvas leidosi.
Nelaimė įvyko apie 4 valandą ryto Lietuvos laiku.
Įvykio vietoje Potomako upėje dirba policijos ir ugniagesių pajėgos. Oro temperatūra naktį gali nukristi žemiau nulio pagal Celsijų.
Ekspertė paaiškino, kaip sraigtasparnio pilotas galėjo sumaišyti lėktuvus
16:20
Aviacijos ekspertai reiškia susirūpinimą, kad sraigtasparnio pilotas galėjo neteisingai įvertinti lemtingojo „American Airlines“ lėktuvo padėtį, nes naktiniame danguje supainiojo ryškesnę judančią šviesą su orlaiviu, kurį jam buvo nurodyta sekti, kaip matyti CNN gautame vaizdo įraše.
„Mes matome kitas šviesas toje vietovėje, ypač vieną ryškią kito orlaivio šviesą, kai skrydžių valdymo bokštas paklausė sraigtasparnio: „Ar matote lėktuvą?“ CNN sakė aviacijos analitikė, buvusi Transporto departamento generalinė inspektorė Mary Schiavo.
„Pirmą kartą žiūrėdama tą vaizdo įrašą sutelkiau dėmesį į judančią, o ne į nejudančią šviesą, kuri iš tikrųjų nebuvo nejudanti. Tai tik stebėjimo taško klausimas. Kyla nerimas, kad sraigtasparnio pilotas galėjo sutelkti dėmesį į ryškesnę judančią šviesą ir supainioti ją su lėktuvu, kurį turėjo stebėti“, – pridūrė ji.
Skrydžiai naktį kelia iššūkių pilotams, pažymėjo M.Schiavo: „Kai skrendate naktį, pirmiausia dėmesį sutelkiate į šviesų judėjimą, ir turite išmokti, kad tai gali atitraukti dėmesį.“
„Sraigtasparnis skrido įprastu Vašingtono sraigtasparnių skrydžio maršrutu, tačiau galėjo būti per aukštai – galbūt ne jam priskirtame aukštyje arba ne įprastame tokiems skrydžiams skirtame aukštyje, kuris yra žemiau oro uosto nusileidimo tako“, – sakė ji.
Paimtos Vašingtone su keleiviniu lėktuvu susidūrusio sraigtasparnio „juodosios dėžės“
09:24
Tyrėjai paėmė Vašingtone su keleiviniu lėktuvu susidūrusio kariškių sraigtasparnio pilotų kabinos pokalbių savirašį ir skrydžio duomenų savirašį, penktadienį sakė Nacionalinės transporto saugos valdybos (NTSB) pareigūnas.
„Paėmėme „Sikorsky“ „juodąsias dėžes“, – sakė Toddas Inmanas, paminėdamas sraigtasparnį „Black Hawk Sikorsky H-60“.
Per aviakatastrofą, vėlai trečiadienį įvykusią netoli Vašingtono Reagano nacionalinio oro uosto (DCA), žuvo visi 67 lėktuve ir sraigtasparnyje buvę žmonės. Ir lėktuvas, ir sraigtasparnis po susidūrimo nukrito į Potomako upę.
Lėktuvo „juodosios dėžės“ buvo paimtos vėlai ketvirtadienį, jos tiriamos laboratorijoje.
Avarijos tyrėjai neskelbia keleivių vardų ir pavardžių sąrašo
00:58
Nacionalinės transporto saugos valdybos (NTSB) narys Toddas Inmanas pateikia naujausią informaciją apie lėktuvo katastrofą Vašingtone.
Pirmiausia jis padėkoja gelbėtojams už jų pastangas ir pasako, kad valdyboje dirba sertifikuotas „Black Hawk“ pilotas.
„Mes pasitelkėme šį narį ir jis yra įvykio vietoje, kur teikia tiesioginę techninę pagalbą NTSB“, – sako jis.
„Turime savo „Black Hawk“ sertifikuotą pilotą sraigtasparnių darbo grupėje“.
Kalbant apie gelbėjimo operacijas, jis sako, kad baržos yra pakeliui ir „tikimės, kad rytoj anksti ryte jos bus matomos“.
„Joms atplaukus jos bus sutvirtintos, o tada bus tęsiamos svarbios gelbėjimo operacijos – tai bus pagrindinis kėlimas“, – sako jis.
„Remiantis pirminiu kartografavimu, yra didelių gabalų, kuriuos bus lengva iškelti“, – priduria jis.
Jis pabrėžia, kad NTSB neskelbs manifestų – keleivių vardų ir pavardžių sąrašo.
„Jis nebus įtrauktas į mūsų ataskaitą ir mes nepateiksime jokių aukų vardų ir pavardžių. Juos pateiks pavieniai asmenys arba grupės“, – priduria jis.
Nustatyta, kad per susidūrimą žuvo 28 metų mergina iš Niujorko
23:46
Pasak jos šeimos, viena iš mirtino susidūrimo virš Vašingtono aukų yra Niujorko gyventoja.
28 metų Melissa Jane Nicandri buvo „viskas, ko kiekvienas gali tikėtis iš dukters – graži, protinga, linksma, maloni ir dosni“, – sakoma jos šeimos pareiškime CNN.
„Esame sugniuždyti staigios Melissos netekties“, – sakė Nicandri šeima. „Melisa turėjo nuotykių dvasią ir jos amžinai trūks“.
Šeima prašė šiuo metu suteikti jai erdvės, tačiau sakė, kad, tikėkimės, netrukus galės ją pagerbti.
Niujorko meras Erikas Adamsas „X“ žinutėje rašė: „Vos 28 metų jos gyvenimas tragiškai nutrūko. Mano širdis ir maldos skirtos jos artimiesiems“.
Ugniagesių vadas: „Tikimės surasti visus kūnus“
21:54

Prasidėjo spaudos konferencija, kurioje Vašingtono ugniagesių ir greitosios medicinos pagalbos tarnybos vadovas Johnas Donnelly pateikia naujausią informaciją.
Jis sako, kad rastas 41 kūnas, o 28 aukų tapatybė nustatyta.
Pasak jo, netrukus į nelaimės vietą atvyks papildomos pakrančių apsaugos tarnybos komandos, o ekipažai taip pat dirba palei kranto liniją žemyn upe, nes manoma, kad nuolaužos bus nuneštos srovės.
Paklaustas, ar tiki, kad komandoms pavyks rasti daugiau kūnų, jis atsako: „Taip, tikimės rasti visus kūnus.“
„Dirbame taip greitai, kaip tik galime“, – sako jis.
J.Donnelly sako, kad oro sąlygos gali šiek tiek sulėtinti operacijas, tačiau „kol kas galime dirbti tokiu oru, kokį matome“.
Baltieji rūmai surengė informacinį brifingą apie lėktuvo katastrofą
20:15
Baltųjų rūmų spaudos sekretorė Karoline Leavitt rengia spaudos konferenciją.
Ji sako, kad po lėktuvo katastrofos Donaldas Trumpas pasirašė memorandumą dėl neatidėliotino federalinės aviacijos įvertinimo, ir nurodo, kad bus peržiūrėti „įdarbinimo standartai ir aviacijos saugos standartai“.
„Prezidentas D.Trumpas aviacijos saugos klausimą sprendė dar prieš įvykstant šiam tragiškam įvykiui“, – sako ji.
„Antrąją savo darbo dieną prezidentas pasirašė memorandumą, kad būtų sustabdytos Joe Bideno DEI įdarbinimo programos ir grįžta prie nediskriminacinio, nuopelnais grindžiamo įdarbinimo.“
FAA neribotam laikui uždaro sraigtasparnių kelią prie Reagano oro uosto
18:08
Federalinė aviacijos administracija neribotam laikui uždarė mažo aukščio sraigtasparnių koridorių, kuriuo buvo naudojamasi šią savaitę įvykusio mirtino susidūrimo ore metu, CNN pranešė agentūros pareigūnas.
Tai svarbiausias FAA veiksmas po to, kai ore susidūrė „American Airlines“ lėktuvas ir kariuomenės sraigtasparnis „Blackhawk“. Žuvo šešiasdešimt septyni žmonės.
Aviakatastrofos Vašingtone auka – ir Lenkijos pilietė su 12-mete dukra
17:56
Lenkijos užsienio reikalų ministerija patvirtino, kad tarp Vašingtone įvykusiosios aviakatastrofos aukų yra Lenkijos pilietė.
„Tarp aukų yra Justyna Magdalena Beyer, mergautinė pavardė Witkowska, ji turėjo 1999 m. išduotą Lenkijos pasą“, – naujienų agentūrai PAP sakė atstovas spaudai Pawelas Wronskis.
Anksčiau NBC pranešė, kad tarp aukų yra 42 metų Justyna Beyer ir jos 12-metė dukra Brielle, gyvenusios Aldyje netoli Vašingtono.
Tarp JAV nukritusio lėktuvo keleivių buvo rusų
15min primena, kad anksčiau skelbta apie lėktuvo skridusius Rusijos piliečius.
Kremlius ketvirtadienį patvirtino, kad tarp Vašingtone nukritusio lėktuvo keleivių buvo Rusijos piliečių, ir nurodė matęs „liūdnus pranešimus, kad lėktuvu skrido ir čiuožimo čempionų pora.
„Deja, matome, kad šie liūdni pranešimai patvirtinami. Ten buvo ir kitų mūsų bendrapiliečių“, – sakė Kremliaus atstovas spaudai Dmitrijus Peskovas.
Jis išreiškė užuojautą lėktuve buvusių rusų šeimoms ir draugams.
Valstybinės naujienų agentūros TASS ir RIA remdamosi šaltiniu pranešė, kad lėktuve buvo Rusijos dailiojo čiuožimo atstovai Jevgenija Šiškova ir Vadimas Naumovas.
Jiedu 1994 metais laimėjo pasaulio čempionų titulą porų kategorijoje.
Kinijos piliečiai ir policijos pulkininkas iš Filipinų
Tarp žuvusiųjų yra ir filipinietis policijos pulkininkas Pergentino Malabedas jaunesnysis, vadovavęs nacionalinės policijos tiekimo valdymo skyriui. Anot Filipinų policijos, jis buvo nuvykęs į JAV apžiūrėti įrangos, kurią Filipinai planavo įsigyti.
„Jo ankstyva mirtis yra didelė netektis Filipinų nacionalinei policijai, kurioje jis tarnavo garbingai, sąžiningai ir atsidavęs visą savo karjerą“, – sakoma policijos atstovo spaudai pulkininko Randulfo Tuano pareiškime.
Kinijos ambasada JAV pranešė, kad tarp aukų taip pat yra du Kinijos piliečiai. Daugiau informacijos ji nepateikė. Šalies Užsienio reikalų ministerija pareiškė užuojautą dėl katastrofos aukų ir paprašė JAV „nedelsiant pranešti apie bet kokią paieškos ir gelbėjimo darbų pažangą ir kuo greičiau išsiaiškinti avarijos priežastis“.
Ar tiesa, ką sako D.Trumpas: sraigtasparnis „skrido per aukštai“
17:38
JAV prezidentas Donaldas Trumpas savo socialinio tinklo platformoje „Truth Social“ pareiškė, kad sraigtasparnis „Black Hawk“, patekęs į aviakatastrofą, skrido „per aukštai, labai aukštai“.
„Sraigtasparnis „Black Hawk“ skrido per aukštai, labai aukštai. Jis gerokai viršijo 200 pėdų (61 m) ribą. Tai tikrai nėra labai sudėtinga suprasti, ar ne?“, – rašė D.Trumpas.
Ar D.Trumpas teisus?
D.Trumpui pareiškus, kad JAV kariuomenės sraigtasparnis „skrido per aukštai“, jo paties gynybos sekretorius Pete'as Hegsethas pareiškė, kad tai yra spekuliacija.
Nacionalinė transporto saugos valdyba (NTSB) vis dar atlieka tyrimą, kurio metu bus atsižvelgta į daugelio dalyvių – įskaitant oro eismo kontrolę, karinės įgulos ir keleivinio lėktuvo pilotų – veiksmus.
Remiantis „CBS News“ atlikta analize, sraigtasparnis „Black Hawk“ galėjo skristi aukščiau leistino aukščio.
Todas Inmanas, NTSB valdybos narys ir tyrimo atstovas spaudai, teigė, kad „preliminarią ataskaitą ketinama pateikti per 30 dienų“. Galutinė ataskaita bus paskelbta, „kai baigsime visus faktus nustatančius tyrimus“.
Jis pridūrė kad tyrimo grupės tikslas yra ne tik suprasti, kas įvyko, bet ir kodėl.
Kodėl technologijos neužkirto kelio mirtinam susidūrimui ore netoli Vašingtono?
17:11
Netoli Vašingtono Ronaldo Reagano oro uosto nedideliame aukštyje susidūrė keleivinis lėktuvas ir JAV kariuomenės sraigtasparnis ir nukrito į Potomako upę, primena „Science Alert“.
Oro bendrovės „American Airlines“ lėktuvu AA5342, skridusiu iš Vičitos (Kanzaso valstija), skrido 60 keleivių, įskaitant JAV ir Rusijos dailiojo čiuožimo čempionus, ir keturi įgulos nariai. Sraigtasparnyje, kuris vykdė įprastą mokomąjį skrydį, buvo trys kariškiai. Valdžios institucijų teigimu, nė vienas iš orlaivio keleivių neišgyveno.
Aviacijoje egzistuoja technologija, skirta padėti pilotams išvengti susidūrimų ore su kitais orlaiviais. Ji vadinama susidūrimų išvengimo sistema (angl. Traffic Collision Avoidance System, TCAS).
Kaip ji veikia? Ir kodėl šiuo atveju ji nepadėjo išvengti nelaimės?
Kas yra TCAS?
TCAS yra orlaivio saugos sistema, kuri stebi oro erdvę aplink lėktuvą, ar joje nėra kitų orlaivių, turinčių atsakiklius. Tai prietaisai, kurie seka gaunamus elektroninius signalus ir į juos reaguoja.
Ši sistema, kartais dar vadinama ACAS (Airborne Collision Avoidance System), veikia nepriklausomai nuo išorinės skrydžių valdymo sistemos. Jos paskirtis - nedelsiant įspėti pilotus apie netoliese esančius orlaivius ir galimus susidūrimus ore.
Nuo 1974 m., kai buvo sukurta ši technologija, ji buvo patobulinta.
Pirmosios kartos technologija, vadinama TCAS I, stebi tai, kas yra aplink orlaivį. Ji teikia informaciją apie bet kurio netoliese esančio orlaivio kryptį ir aukštį.
Jei kyla susidūrimo pavojus, ji sukuria vadinamąjį „eismo patariamąjį signalą“. Jį gavęs pilotas informuojamas apie grėsmę, tačiau jis pats turi nuspręsti, kokių vengimo veiksmų geriausia imtis.
Antrosios kartos technologija, vadinama TCAS II, žengia dar toliau: ji pateikia pilotui konkrečius nurodymus, kaip išvengti susidūrimo su netoliese esančiu orlaiviu arba konflikto su eismu, t. y. kaip nusileisti, pakilti, pasukti arba pakeisti greitį.
TCAS sistemos apribojimai mažame aukštyje
Nepriklausomai nuo to, ar avarijoje dalyvavusiame kariniame sraigtasparnyje buvo įrengta TCAS sistema, ši technologija vis tiek turi trūkumų. Visų pirma, jos veikimas yra ribojamas mažesniame nei 300 metrų aukštyje.
Paskutinis užfiksuotas „American Airlines“ skrydžio AA5342 aukštis buvo maždaug 90 metrų. Paskutinis užfiksuotas su lėktuvu susidūrusio JAV karinio sraigtasparnio aukštis buvo maždaug 60 metrų.
Tai, kad TCAS stabdoma mažame aukštyje, nėra atsitiktinumas. Tiesą sakant, tai yra technologijos konstrukcijos dalis.
Taip yra visų pirma todėl, kad sistema remiasi radijo aukščiamačio duomenimis, kurie matuoja aukštį ir tampa ne tokie tikslūs netoli žemės. Dėl to susidūrimo išvengimo instrukcijos gali būti nepatikimos.
Kita problema yra ta, kad tokiame mažame aukštyje esantis orlaivis negali leistis žemyn, kad išvengtų susidūrimo.
Plačiau skaitykite ČIA.
Ekspertė paaiškino, kaip sraigtasparnio pilotas galėjo sumaišyti lėktuvus
16:20
Aviacijos ekspertai reiškia susirūpinimą, kad sraigtasparnio pilotas galėjo neteisingai įvertinti lemtingojo „American Airlines“ lėktuvo padėtį, nes naktiniame danguje supainiojo ryškesnę judančią šviesą su orlaiviu, kurį jam buvo nurodyta sekti, kaip matyti CNN gautame vaizdo įraše.
„Mes matome kitas šviesas toje vietovėje, ypač vieną ryškią kito orlaivio šviesą, kai skrydžių valdymo bokštas paklausė sraigtasparnio: „Ar matote lėktuvą?“ CNN sakė aviacijos analitikė, buvusi Transporto departamento generalinė inspektorė Mary Schiavo.
„Pirmą kartą žiūrėdama tą vaizdo įrašą sutelkiau dėmesį į judančią, o ne į nejudančią šviesą, kuri iš tikrųjų nebuvo nejudanti. Tai tik stebėjimo taško klausimas. Kyla nerimas, kad sraigtasparnio pilotas galėjo sutelkti dėmesį į ryškesnę judančią šviesą ir supainioti ją su lėktuvu, kurį turėjo stebėti“, – pridūrė ji.
Skrydžiai naktį kelia iššūkių pilotams, pažymėjo M.Schiavo: „Kai skrendate naktį, pirmiausia dėmesį sutelkiate į šviesų judėjimą, ir turite išmokti, kad tai gali atitraukti dėmesį.“
„Sraigtasparnis skrido įprastu Vašingtono sraigtasparnių skrydžio maršrutu, tačiau galėjo būti per aukštai – galbūt ne jam priskirtame aukštyje arba ne įprastame tokiems skrydžiams skirtame aukštyje, kuris yra žemiau oro uosto nusileidimo tako“, – sakė ji.