Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

#JeSuisCharlie kūrėjas: „Bus šlykštu, jei šis šūkis taps komerciniu įrankiu“

Po žiaurių praeitos savaitės įvykių Paryžiuje milijonai žmonių socialinių medijų tinkluose deklaravo frazę „Je Suis Charlie“, kuri akimirksniu tapo solidarumo bei paramos Prancūzijai simboliu. Tačiau netrukus ilgiau nei savaitei, logotipas „#JeSuisCharlie” tapo verslininkų medžiojamu prekiniu ženklu. Kaip rašo bbc.com, šios frazės autorius išreiškė gilų pasipiktinimą mėginimams pasipelnyti iš tyro ir nuoširdaus šūkio.
„Je Suis Charlie“
„Je Suis Charlie“ / Nuotrauka iš

Paveikslėlį „Je Suis Charlie“ sukūręs, prancūzų mados žurnalui dirbantis Joachim Roncin teigė, jog buvo giliai sukrėstas, kai darbo metu per „Twitter“ jį ir jo kolegas pasiekė žinutė apie žmogžudystes „Charlie Hebdo“ redakcijoje.

„Mes visi praradome amą. Aš vis kartojau ir kartojau: „Mane apėmęs siaubas“, „Esu pasibjaurėjęs“. Tuomet pagautas desperacijos ėmiau ieškoti „Charlie Hebdo“ logotipo, o jį suradęs kelias minutes žiūrėjau neatitraukdamas akių - galvojau, ką man šis logotipas reiškia“, – pasakojo J.Roncin.

„#JeSuisCharlie” kūrėjas teigė, jog karikatūristai, dirbę laikraštyje, jam visuomet simbolizavo žmones, žengiančius toliau normos ribų, norinčius parodyti alternatyvų požiūrį, keisti pasaulį.

Pasidalijo apie 7 mln žmonių

J.Roncin sukurtas logotipas pasižymėjo paprasta grafika, o teksto frontas buvo parinktas toks pat, kaip ir naudojamas laikraščio pavadinime.

Nors vyriškis savo „Twitter“ platformoje tuo metu turėjo apie 400 pasekėjų, jo patalpintu hastag „#JeSuisCharlie“ pasidalijo apie 7 mln žmonių.

„Manau, kad dauguma šioje frazėje surado savo mintis, tai ką jie patys norėjo savo žinute išreikšti“, – teigia J.Roncin.

Logotipas negali tapti vieno žmogaus nuosavybe

Logotipo kūrėjas teigia pastaruoju metu sulaukiantis ypatingo medijų dėmesio, tačiau ne visuomet tas dėmesys būna malonus. Autorius pasakoja, jog viename reportaže buvo teigiama, kaip „BBC Trending“ metu atsisakydamas kalbėti prieš kameras jis parodė bijąs tapti sekančiu teroristų taikiniu.

Tokias kalbas J.Roncin griežtai neigė, argumentuodamas, jog toks jo sprendimas buvo priimtas iš nenoro tapti šio judėjimo lyderiu bei nukreipti dėmesį nuo įvykių aukų, kurios ir turi likti kertine figūra.

Pastaruoju metu šūkio kūrėjas teigia susiduriantis su dar viena nemalonia problema. Per einamąją savaitę buvo pateikta daugiau nei 50 prašymų šį šūkį naudoti komerciniams tikslams.

J.Roncin atskleidžia, jog kol kas tik vienai organizacijai - „Reporters Sans Frontières“ [red. "Reporteriai be ribų"] - leido naudotis šiuo logotipu. Autorius teigia, jog šiuo metu konsultuojasi su šalies teisininkais, siekia bet kokia kaina užkirsti kelią šūkio komercializavimui.

J.Roncin manymu, šią frazę atidavus vienam asmeniui, išnyktų visas sentimentalumas, tvyrantis „tarp eilučių“: „Noriu, jog ši žinutė išliktų tyra. 4 milijonai žmonių, kurie išėjo į Paryžiaus gatves tą sekmadienį, skandavo šią žinutę.

Šią žinutę atliepė ir žmonės Londono, Niujorko bei kitų pasaulio miestų gatvėse. Būtų tiesiog šlykštu, jeigu kas nors pamėgintų iš to uždirbti pinigų.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?