Kampanija „Tavo kariuomenei tavęs reikia“ prasidėjo sausio 3-ąją – internete ir televizijose paplito reklaminiai vaizdo įrašai, ant skelbimų lentų nugulė plakatai.
Reklaminiuose vaizdo įrašuose pasakojamos jaunuolių, kurių silpnybės JK armijoje būtų laikomos stiprybėmis, istorijos.
Potencialūs rekrutai rodomi esantys namuose ar darbe: vaizdus, kai aplinkiniai iš jų šaiposi, keičia scenos iš karo misijų, kuriose jaunuoliai puikiai pritaiko pašaipų sulaukiančias asmenines savybes.
Kariuomenė tikisi šia kampanija parodyti, kad mato potencialą įvairiais stereotipais apipintose milenialsų ir Z kartose, kurioms priklauso jaunuoliai, gimę nuo devintojo dešimtmečio vidurio.
Darbe ieško prasmės
Gynybos ministerijos duomenimis, 72 proc. jaunų žmonių apibūdina save kaip ambicingus, tačiau nepakankamai vertinamus. Jie nori darbo, kuris turėtų „tikrą prasmę“.
Visoje JK išplatintuose plakatuose matyti kareiviai, kurių stereotipizuojamos savybės esą gali pasitarnauti kariuomenėje.
Šie plakatai – aliuzija į 1914-1916 metais pareigas ėjusį britų karo ministrą Herbertą Kitchenerį. Jo, bedančio pirštu, nuotrauka ir užrašas „Tavo šaliai tavęs reikia“ pasirodė ant žurnalo „London Opinion“ viršelio.
Vėliau šiek tiek paredaguotas viršelis virto plakatu.
Viename iš plakatų klasės linksmuolis giriamas už savo būdą. Kitas pabrėžia užuojautą, kurią demonstruoja vadinamosios „snaigės“ (angl. snowflakes). Šiuo terminu dažnai apibūdinami emocingi ir lengvai įsižeidžiantys asmenys.
Tuose pačiuose plakatuose priklausomi nuo kompiuterinių žaidimų ir asmenukių jaunuoliai giriami už užsispyrimą ir pasitikėjimą savimi.
„Aš aš aš milenialsai, jūsų kariuomenei reikia jūsų tikėjimo savimi“, – rašoma kitame plakate.
Remiantis Pramoginių prekių pardavėjų asociacija (ERA), kompiuterinių vaizdo žaidimų sektorius dabar sudaro daugiau nei pusę pramoginių prekių rinkos. Pasak ERA, kompiuterinių žaidimų rinkos, šiuo metu vertinamos 3,864 mlrd. svarų (4,292 mlrd. eurų), vertė 2007 metais išaugo daugiau nei dvigubai.
Manoma, kad visų laikų populiariausiu žaidimu laikomas „Fortnite" šiuo metu turi daugiau nei 200 mln. vartotojų. Kariuomenė tikisi įsilieti į šią žaidėjų rinką.
Majoras Generolas Paulas Nansonas teigė, kad „armija mato žmones skirtingai“.
„Didžiuojamės galėdami pažvelgti giliau nei stereotipai ir jaunuose žmonėse aptikti potencialą – nuo užuojautos iki tikėjimo savimi“, – teigė P.Nansonas.
P.Nansonas: „Didžiuojamės galėdami pažvelgti giliau nei stereotipai ir jaunuose žmonėse aptikti potencialą – nuo užuojautos iki tikėjimo savimi.“
„Mes suprantame jų užsispyrimą pasiekti sėkmę ir matome jų poreikį didesniam prasmės jausmui darbe“, – pridūrė jis.
Vienoje reklamoje rodoma, kaip šeimos pašiepiamas jaunas vyras entuziastingai žaidžia kompiuterinius žaidimus. Vėliau jo susidomėjimas technologijomis vaizduojamas kaip kariuomenei reikalingas įgūdis.
Kitoje reklamoje iš prekybos centro vežimėlius stumdančios merginos juokiamasi dėl jos lėtumo, tačiau vėliau mergina vaizduojama karo lauke, kuriame kantrybė ir atidumas detalėms yra tiesiog būtinas.
Trūksta karių
JK kariuomenei nepavyksta pasamdyti pakankamai personalo. Remiantis naujausia vyriausybės statistika, šiuo metu armijai priklauso 79 640 karių, nors reikalaujama, kad jų būtų 83 500.
Nuo 2018-ųjų pradžios iki spalio 1 dienos prie kariuomenės prisijungė 12 130 karių – 130 mažiau nei 2017-aisiais. Tuo pat laikotarpiu iš JK kariuomenės pasitraukė 14 760 karių.
Gynybos sekretorius Gavinas Williamsonas teigė, kad „žmonės kariuomenei yra esminiai“, o „Tavo kariuomenei tavęs reikia“ kampanija esą yra paveikus kvietimas imtis veiksmų.
Pasak gynybos sekretoriaus, jis skirtas tiems, kurie nori keisti pasaulį priklausydami inovatyviai komandai, kurią sudaro skirtingų rasių, lyčių, išsilavinimo ir savybių asmenys.
„Ji rodo, kad kariuomenėje praleistas laikas, priešingai nei bet koks kitas darbas, suteikia įgūdžių visam gyvenimui, draugystę, nuotykius ir galimybes. Dabar visos pozicijos armijoje yra atviros vyrams ir moterims“, – teigė G.Williamsonas.
Tiesa, kai kurie šią kampaniją palaikė įžeidimu ir jaunimui, ir ginkluotosioms pajėgoms.
Leiboristų partijai priklausanti politikė Sarah Hayward tviteryje rašė nesuprantanti, „kodėl britų kariuomenė mano, kad jaunų žmonių įžeidinėjimas yra gera samdymo taktika“.
„Kokia siaubinga kampanija“, – rašė ji.
Savo ruožtu karo veteranai portalui portsmouth.co.uk sakė manantys, kad tai – „neįtikėtina ir gėdinga“ kampanija, besityčiojanti iš kariuomenės, o „politinis korektiškumas išprotėjo“.