Per Kalėdas skaitykite kartu. Prenumeratai -50%
Išbandyti

JK reguliavimo institucija: „Royal Mail“ laiškų pristatymo įsipareigojimas – netvarus

Jungtinės Karalystės reguliavimo institucija trečiadienį pareiškė, kad pašto operatorės „Royal Mail“ įsipareigojimas pristatyti laiškus šešias dienas per savaitę gali tapti netvarus ir pasiūlė paslaugą teikti rečiau.
Vuk Valcic / ZUMAPRESS.com
Vuk Valcic / ZUMAPRESS.com

Ryšių priežiūros tarnyba „Ofcom“ pasiūlė buvusiai valstybinei monopolijai paretinti pristatymą iki penkių ar net trijų dienų per savaitę ir taip sutaupyti šimtus milijonų svarų sterlingų (eurų).

Reguliuotojo išvados padarytos po to, kai praėjusiais metais britų parlamentarai parengė ataskaitą, kurioje teigiama, kad „Royal Mail“ sistemingai neįvykdė pristatymo reikalavimų, nes pirmenybę teikė siuntiniams, o ne laiškams.

Trečiadienį „Ofcom“ pareiškė, kad universaliosios pašto paslaugos gali tapti netvarios, nes žmonės siunčia vis mažiau laiškų ir gauna vis daugiau siuntinių, o tai, pasak institucijos, reiškia, kad siekiant užtikrinti ilgalaikę pašto operatoriaus, įsteigto daugiau nei prieš 500 metų, ateitį būtina reforma.

Tarnyba pasiūlė sumažinti laiškų pristatymo dienų skaičių nuo šešių iki penkių arba trijų ir pridūrė, kad tam reikėtų, jog vyriausybė ir parlamentas pakeistų teisės aktus.

„Ofcom“ apskaičiavo, kad „Royal Mail“ galėtų sutaupyti iki 200 mln. svarų sterlingų (233,7 mln. eurų), jei laiškų pristatymas būtų sumažintas iki penkių dienų, ir iki 650 mln. svarų sterlingų (759,7 mln. eurų) suretinimo iki trijų dienų per savaitę atveju.

Priežiūros institucija pažymėjo, kad kitos Europos šalys yra sumažinusios laiškų pristatymo dažnumą arba pailginusios jų pristatymo terminą, įskaitant Švediją 2018-aisiais, Belgiją du kartus nuo 2020-ųjų ir Norvegiją bei Daniją po du kartus nuo 2016 metų.

„Ofcom“ nurodė, kad konsultuosis dėl savo pasiūlymų, į kuriuos taip pat įtraukti siūlymai dėl laiškų siuntimo kainų, ir vasarą pateiks atnaujintą informaciją.

„Pašto darbuotojai yra mūsų visuomenės sudedamoji dalis ir yra labai svarbūs visos šalies bendruomenėms“, – trečiadienį sakė „Ofcom“ vadovė Melanie Dawes (Melani Dovs).

„Tačiau išsiunčiame perpus mažiau laiškų nei 2011 metais ir gauname daug daugiau siuntinių. Nuo to laiko universalioji paslauga nepasikeitė, ji sensta ir taps netvari, jei nesiimsime veiksmų“, – pridūrė ji.

Pagal „Royal Mail“ universaliųjų paslaugų įsipareigojimą laiškai už pašto ženklo kainą turi būti pristatomi šešias dienas per savaitę visais 32 mln. adresų Jungtinėje Karalystėje.

Pirmosios kategorijos pašto ženklas kainuoja 1,25 svaro (1,46 euro) ir turėtų garantuoti, kad laiškas JK bus pristatytas kitą dieną, nors šis tikslas ne visada pasiekiamas.

Antros kategorijos pašto ženklo, kainuojančio 75 pensus (87 euro centus), atveju laiškas turi būti pristatytas per tris dienas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis
Reklama
95 metų gimtadienį atšventusi „Astra LT“ į modernius sprendimus investavo kiek daugiau nei 600 tūkst. eurų
Reklama
Tvarumu garsėjanti kompanija „Reynaers Aluminium“ prisidės prie unikalaus miestelio verslui statybų Kauno LEZ