01 05 /11:21

Ką rašo pasaulis: kitas Taivano prezidentas atsidurs dviejų supervalstybių interesų epicentre

Sausio 13-ąją Taivano rinkėjai rinks kitą prezidentą ir įstatymų leidžiamąją valdžią. Be iššūkių dėl aukštų būsto kainų, mažo minimalaus darbo užmokesčio, turtinės atskirties pagrindinė šalies vadovo rinkimų kampanijos tema – kaip elgtis su Kinija. Politologai ir ekspertai sutaria, kad kito salos prezidento išrinkimas turės reikšmingos įtakos ne tik Taivanui ar regionui, bet ir visam pasauliui. Tradicinėje 15min penktadienio apžvalgoje pateikiame, ką šia tema rašo Vakarų žiniasklaidos leidiniai.
Spaudos apžvalga
Spaudos apžvalga / 15min koliažas

Komunistinė Kinija niekada nevaldė demokratinės salos, kurioje gyvena 24 mln. žmonių, tačiau vis dar teigia, kad tai yra jos teritorija, ir neatmeta karinio puolimo galimybės.

Beveik kasdien Kinijos lėktuvai ar stebėjimo balionai pasirodo Taivano sąsiauryje, o Jungtinės Valstijos intensyvina karines pratybas su savo sąjungininkėmis visame Indijos ir Ramiojo vandenyno regione.

Vašingtonas – didžiausias Taibėjaus rėmėjas, kurio santykiai su Pekinu nuo praėjusių rinkimų saloje smarkiai pablogėjo. JAV tiekia Taivanui ginklus ir pagal įsipareigojimą palieka atvirą perspektyvą, kad, užpuolus Kinijai, imtųsi Taivaną ginti karinėmis priemonėmis.

Tačiau analitikai mano, kad, jei Kinija užpultų Taivaną, ji taip pat galėtų įtraukti regionines kaimynes, pavyzdžiui, Japoniją, Filipinus, Korėją, ir net Europos bei Ramiojo vandenyno regiono valstybes, įskaitant Australiją.

Visos dedamosios rodo, kad kitas Taivano prezidentas atsidurs prie kulminacinio taško artėjančios supervalstybių priešpriešos centre.

„AFP“/„Scanpix“/Taivano prezidentė Tsai Ing-wen
„AFP“/„Scanpix“/Taivano prezidentė Tsai Ing-wen

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis