Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kaip kariauti informacinį karą su Rusija?

Ką Rusijos propagandinis karas reiškia Ukrainai ir visam pasauliui? Kaip jį kariauti? JAV, Didžiosios Britanijos ir Ukrainos ekspertai pabandė atsakyti į šiuos klausimus „Kyiv Post“ surengtoje trišalėje konferencijoje. Pateikiame keletą pastabų šia tema.
Tualetinis popierius su V.Putino atvaizdu
Tualetinis popierius su V.Putino atvaizdu / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Maconas Philipsas,  JAV valstybės departamento Tarptautinių informacinių programų biuro koordinatorius

„Rusija, Kremlius leidžia daugybę dezinformacijos ir jūs norite ginčytis dėl kiekvieno tam tikros informacijos gabalo, ar jis teisingas, ar ne... Mums reikia padaryti daugiau, atsakant į tai. Iš tikrųjų turime apsaugoti žiniasklaidos sistemą, kuri yra geriausias laukas pateikti atsaką į minėtus dalykus“. 

„Geriausias būdas atsakyti į dezinformaciją yra tiesa. Tačiau apie tiesą kalbėti yra sudėtinga“.

Dmytro Kuleba, Ukrainos užsienio reikalų ministerijos Strateginės komunikacijos pasiuntinys

„Rusijos informacinė agresija yra grėsmė ne tik Ukrainai, tačiau visoms demokratijoms. Skirtumas tik tas, kad Ukraina yra priešakinėje linijoje.“

Rusijos žiniasklaida bando tęsti šią kovą, skatindama žmones tapti savanoriais, kurie ateina ir žudo žmones Rytų Ukrainoje. Dėl šios priežasties mano išvada būtų tokia, kad Kremlius tiesiogiai atsako už visų jų mirtis.

„Rusijos informacijos mašina paremta melais ir manipuliacija, jeigu norime laimėti šį žaidimą, turime susikoncentruoti ties patikimumu.“

Arielis Cohenas, Globalaus saugumo analizės instituto Energijos, natūralių šaltinių ir geopolitikos centro direktorius

„Mes tikime, kad Ukraina tai gali padaryti kaip europietiška, laisva, vakarietiškai mąstanti šalis. Tuo tiki ir Vladimiras Putinas. Ir jis to bijo, nes alternatyvi slavų, stačiatikių, pusės šalies rusiškai kalbančių piliečių šalis šalia Rusijos yra tai, ko ji tiesiog negali toleruoti. Ir informacinis karas yra labai svarbi dalis, kad ši kova būtų pradėta.“

„Ukraina šiuo metu kariauja karą dėl savo nepriklausomybės. Tai yra tai, kur JAV buvo 1776-aisiais, kur Izraelis buvo 1948-aisiais. Tai yra tautos kūrimas. Dalis viso to yra supratimas, kad informacija yra vienas iš mūšio laukų, tai yra dalis strategijos kare.“

„Kalbant apie Ukrainą tinka gerai žinoma citata iš „Dvylikos kėdžių“: „Skęstančiųjų gelbėjimas yra pačių skęstančiųjų reikalas.“

Timothy Ashas, „Standart“ banko besiformuojančių rinkų tyrėjų vadovas

„Svarbiausia yra pažinti savo priešą. Rusija aiškiai žino, kaip Vakarai funkcionuoja, nes jie į Vakarus infiltravo verslininkų, bankininkų, akademikų, žurnalistų ir politikų. Rusijos interesų infiltravimas į Vakarus yra didžiulis pavojus Vakarų vertybėms ir Vakarų civilizacijai. Europos Sąjungos silpnosios pusės tikrai yra išnaudojamos.“

„Tai yra puiki galimybė radikaliems pokyčiams. Šalys iš tiesų turi tokią galimybę. Krizės sukuria galimybes, priverčia keistis. Ukrainai verkiant reikia didelių struktūrinių pokyčių. V.Putinas padarė sau meškos paslaugą vienijant tautą aplink Europos vertybių suvokimą. Reikia mokėti tam tikrą kainą, tačiau kova už demokratiją ir laisvę to verta“.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Propaganda Rusijoje
AFP/„Scanpix“ nuotr./Propaganda Rusijoje

Paulas Nilandas, PAN leidyklos generalinis direktorius

„Rusijos žiniasklaida bando tęsti šią kovą, versdama žmones tapti savanoriais, kurie ateina ir žudo žmones Rytų Ukrainoje. Kremlius tiesiogiai atsako už visų jų mirtis. Jie vadovauja žiniasklaidos kampanijai, jie yra atsakingi.“

„Rusijos kampanija, nukreipta prieš Ukrainą, tęsiasi, mes galime tikėtis, kad karštas karas taip pat tęsis. Šie dalykai neatsiejami vienas nuo kito.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos