Toks incidentas buvo pirmasis šalyje.
Nors pasaulyje naudojama vis daugiau bepiločių skraidyklių, su orlaiviais jos susiduria itin retai. Tačiau pareigūnai bando surasti būdų, kaip apsaugoti lėktuvus nuo tokių pavojų.
Bepilotė skraidyklė ketvirtadienį atsitrenkė į Kanados oro linijų „Skyjet“ lėktuvą, skridusį Kvebeko Jeano Lesage‘o oro uosto link, pranešime nurodė šalies transporto ministras Marcas Garneau.
„Tai yra pirmas kartas Kanadoje, kai bepilotė skraidyklė atsitrenkė į komercinį orlaivį. Man labai palengvėjo, kad tas lėktuvas patyrė tik nedidelę žalą ir galėjo saugiai nusileisti“, – sakė ministras.
Skraidyklė įsirėžė į lėktuvo dešinįjį sparną maždaug 450 metrų aukštyje apie 3 km atstumu nuo oro uosto. Lėktuve tuo metu buvo šeši keleiviai ir du įgulos nariai, pranešė laikraštis „Le Journal de Quebec“.
M.Garneau nurodė, kad asmenims, kurių bepilotės skraidyklės sukelia grėsmę orlaivių saugumui, gresia baudos iki 25 tūkst. Kanados dolerių (beveik 17 tūkst. eurų), laisvės atėmimas arba abi šios bausmės.
Kanadoje draudžiama leisti bepilotes skraidykles didesniame nei 90 metrų aukštyje ir arčiau nei 5,5 km atstumu nuo oro uostų.
Kanadoje draudžiama leisti bepilotes skraidykles didesniame nei 90 metrų aukštyje ir arčiau nei 5,5 km atstumu nuo oro uostų.
Pasak buvusio astronauto, tapusio Kanados transporto ministru, šiemet jau užfiksuota 131 incidentas, kai bepilotės skraidyklės „sukėlė pavojų aviacijos saugumui“.
Šiuo metu ruošiami griežtesni reikalavimai, reglamentuojantys bepiločių skraidyklių naudojimą, žurnalistams sakė M.Garneau.
Planuojama, kad bepiločių skraidyklių valdytojai turės išlaikyti egzaminą ir ant savo skraidyklių užrašyti savo vardą bei adresą. Be to, siekiama nustatyti minimalų amžių, nuo kurio būtų leidžiama pilotuoti tam tikro dydžio skraidykles.
Tarptautinė oro transporto asociacija, kuri nustato pasaulinius aviacijos pramonės standartus, nuo 2013-ųjų sausio iki 2015-ųjų rugpjūčio užfiksavo 856 atvejus, kai bepilotės skraidyklės pernelyg arti prisiartino prie lėktuvų.