Kaip primena leidinys, apie GPS trikdymo epizodus čia nuolat pranešama nuo Rusijos karo prieš Ukrainą pradžios. Trikdymo šaltiniai sutelkti Kaliningrado srityje.
Pasak Amerikos tvarios navigacijos ir sinchronizacijos fondo prezidentės Danos Howard, ši grėsmė yra reali, nes 2019 m. buvo žinomas bent vienas atvejis, kai dėl GPS signalo trukdymo keleivinis lėktuvas vos nesirėžė į kalną.
Europos aviacijos saugos agentūra tiria šį klausimą, tačiau kol kas reguliavimo institucijos teigia, kad GPS problemos nekelia pavojaus skrydžiams. Vis dėlto agentūra fiksuoja, kad pranešimų apie jas gerokai padaugėjo. Per 2024 m. sausio ir vasario mėn. buvo pranešta apie tokius atvejus beveik septynis kartus daugiau nei per tą patį 2023 m. laikotarpį. Dana Howard šiuos veiksmus vadina sąmoningais ir tiesiogiai nesusijusiais su konflikto zona Ukrainoje.
Izraelio karinis ekspertas Davidas Sharpas, kalbėdamas su nepriklausomu portalu „The Insider“, išsakė mintį, kad Rusija tokiu būdu siekia priversti Vakarų šalis jaustis neramiai:
„Šiuo atveju būčiau linkęs manyti, kad Rusijos Federacija tikrina savo pajėgumus ir kelia mažus rūpesčius Vakarų šalims, kad sukeltų joms nerimo jausmą. Vargu ar tai yra pasirengimas kažkam konkrečiam, nes apie karą kol kas nekalbama. Intuicija leidžia manyti, kad taip tikrinamos galimybės ir noras sukelti nedideles ir vidutinio dydžio bėdas savo oponentams.“
Anksčiau Estijos gynybos pajėgų vadas Martinas Heremas pareiškė, kad trikdydama GPS virš Baltijos regiono Maskva „vykdo pratybas būsimo galimo konflikto su NATO rizikos fone“.