Karybos ekspertas: Izraelio ir Irano konfliktas gali iššaukti ping-pong'o efektą, abi šalys mušinės viena kitai „kamuoliuką“

Karybos ekspertas Egidijus Papečkys socialiniame tinkle „Facebook“ pirmadienio vakarą publikuotame įraše įvertino, kad vis dar neaišku, ar bus Izraelio atsakas Iranui. Pasak jo, Jungtinės Valstijos, Jungtinė Karalystė ir didžiosios regiono šalys įtikinėja Izraelį Iranui nesmūgiuoti, tačiau Izraelis tyli ir nieko nesako.
Irano demonstrantai neša raketos maketą
Irano demonstrantai neša raketos maketą / „Scanpix“/AP nuotr.

„Tiesą sakant, negaliu bent kiek drąsiau prognozuoti, nes Izraelis turi tvirtus kamuolius ir gali smogti, o gali ir nesmogti. Bet kokiu atveju bendros sienos su Iranu nėra, šalis skiria daugiau kaip 1500 km, ir atakuoti galima tik labai ribotomis priemonėmis. Ir net jeigu visos raketos ir bombos pataikys į taikinius, kokios nors ženklios žalos Iranui nepadarys, bet iššauks ping-pongo efektą, kai abi šalys viena kitai atmušinės kamuoliuką.“

Eksperto nuomone, jei Izraelis nuspręsti smogti, tai turėtų būti nedideli, taškiniai preciziniai smūgiai kokiems nors jautresniems taikiniams.

„Tačiau ir jiems suplanuoti reikės laiko. Izraelio aviacija itin įgudusi vykdyti kombinuotų grupių atakas, NATO vadinamas COMAO (angl. Composite Air Operations). Tokią grupę gali sudaryti net apie 50 orlaivių, kurie visi dirba tam, kad vos 4-6 lėktuvai suduotų labai tikslų smūgį žemės ar jūrų taikiniui ir saugiai atsitrauktų. Tačiau jau vien tai, kad taikinys būtų už 1500-1700 km, tikimybė patirti nuostolių labai padidėja“, – rašė jis.

Kaip visada, kai prognozuoti sudėtinga, reikia truputėlį palaukti, reziumavo E.Papečkys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis