Katastrofą patyrusio Lenkijos prezidentinio lėktuvo pilotai patyrė vyresnybės spaudimą

Kariniai pilotai, kaltinami dėl Lenkijos prezidentinio lėktuvo katastrofos 2010 metais, leisdamiesi tirštame rūke Rusijoje vykdė savo vyresnybės nurodymus, rodo antradienį nutekinti pilotų kabinos pokalbių registratoriaus įrašai.
Lenkijos prezidento Lecho Kaczynskio lėktuvo nuolaužos, surinktos į vieną vietą Smolensko aerodrome
Lenkijos prezidento Lecho Kaczynskio lėktuvo nuolaužos, surinktos į vieną vietą Smolensko aerodrome / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Lėktuvas sudužo 2010 metų balandžio 10 dieną, artėdamas prie Smolensko aerodromo vakarinėje Rusijos dalyje. Per katastrofą žuvo 96 juo skridę žmonės, tarp jų Lenkijos prezidentas Lechas Kaczynskis su žmona ir aukščiausieji šalies kariuomenės vadovai.

Lenkijos radijo stotis RMF FM paskelbė lėktuvo juodosios dėžės įrašus, kurie rodo, kad prieš pat nelaimę kartu su pilotais kabinoje buvo tuometinis Lenkijos oro pajėgų vadas generolas Andrzejus Blasikas.

Faktas tas, kad mes turime tai daryti (nusileidimą), iki galo

„Faktas tas, kad mes turime tai daryti (nusileidimą), iki galo“ [„Faktem jest, że my musimy to robić, do skutku”], – pareiškė A.Blasikas pilotams, šešios minutės iki lėktuvo sudužimo, pakartodamas vieno aukšto rango užsienio reikalų ministerijos pareigūno, kuris kabinoje apsilankė anksčiau, žodžius.

„Išsiteksime, drąsiai“ [„Zmieścisz się, śmiało”], – sakė A.Blasikas pilotams, kaip atrodo, ragindamas juos tūpti, kai lėktuvas skrido maždaug 300 metrų aukštyje.

Nutekinta informacija rodo, kad nepaisant pilotų pakartotinių bandymų, jiems taip ir nepavyko išprašyti „trečiųjų asmenų“ iš pilotų kabinos.

Nelaimės priežastis tiriantys Varšuvos kariniai prokurorai antradienį paskelbė pareiškimą, kuriame sakoma, kad nutekinti įrašai yra „netikslūs“, tačiau jų autentiškumas nebuvo paneigtas.

Prokurorai taip pat patvirtino, kad neseniai ekspertai pateikė naujų įrašų, kuriuose „iššifruota 40 procentų daugiau žodžių“ nei ankstesniuose. Karinė prokuratūra taip pat pradėjo tyrimą, siekdama išsiaiškinti, kas nutekino slaptus juodosios dėžės įrašus, įvykdydamas nusižengimą, už kurį gresia iki dvejų metų laisvės atėmimo bausmė.

Praėjusį mėnesį prokurorai sakė, kad nelaimė įvyko dėl piloto klaidos, tačiau taip pat iškėlė kaltinimus dviem Rusijos oro dispečeriams dėl jų vaidmens šioje katastrofoje.

Praėjus beveik penkeriems metams po šios nelaimės, ją vis dar gaubia įvairios sąmokslo teorijos.

Velionio prezidento brolis dvynys Jaroslawas Kaczynskis ir opozicinės partijos „Įstatymas ir teisingumas“ (PiS) nariai yra įsitikinę, kad Smolensko katastrofa buvo suplanuotas Lenkijos prezidento, vieno drąsiausių tuometinio Rusijos premjero Vladimiro Putino kritikų, nužudymas.

Iki šiol Rusija atsisako perduoti lėktuvo liekanas Lenkijos pareigūnams, tvirtindamas, kad tyrimas tebevyksta.

Varšuva katastrofos tyrimą pratęsė iki šių metų spalio 10 dienos.

Lenkijos delegacija Rusijoje pagamintu lėktuvu „Tupolev“ skrido į Rusijos vakariniame regione turėjusias vykti Katynės žudynių atminimo ceremonijas, pagerbti tūkstančių Antrojo pasaulinio karo pradžioje 1940 metais Sovietų Sąjungos NKVD nužudytų lenkų kariškių, palaidotų masinėse kapavietėse. Kremlius iki 1990 metų šias žudynes neigė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis