Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Keturi absurdiški Kremliaus melai apie numuštą Malaizijos lainerį

Rusijos propagandos mašina, siekdama įtikinti, kad Malaizijos lainerį „Boeing 777” numušė ne Maskvos jos pačios diversantai ar Kremliaus remiami teroristai, bet Ukrainos karinis lėktuvas „Su 25“, eilinį sykį pateikė tikrovės neatitinkančius „įrodymus“. Naujienų svetainėje echo.msk.ru technikos mokslų ekspertas Vadimas Lukaševičius demaskavo keturis Rusijos žiniasklaidoje pasirodžiusius melagingus teiginius, susijusius su Malaizijos lėktuvo numušimu.
Malaizijos lėktuvo „Boeing 777“ katastrofos vietoje
Malaizijos lėktuvo „Boeing 777“ katastrofos vietoje / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

1. Oficialiame Rusijos gynybos ministerijos pareiškime generolas leitenantas A.Kartapanovas 2014 m. liepos 21 d. teigdamas neva šalia lainerio „Boeing 777” skrido Ukrainos lėktuvas „Su 25” demonstravo schemą, kurioje buvo pavaizduotas amerikiečių lėktuvas, naudojamas radioelektroninėms kovoms, „EF 111 Raven”.

2. Žiūrint ne tik į schemos fragmentą, bet į bendrą vaizdą, numušto lainerio apylinkėse parodyti du kiti lėktuvai, abu jie yra „Boeing 778”. Tačiau tokio tipo lėktuvai iš viso neegzistuoja. Tokiu savo pareiškimu Rusijos generolai visam pasauliui pademonstravo ne itin geras savo žinias.

3. 2014 m. liepos 23 d. vakare informacinėje laidoje „Vesti“, kuri vėliau buvo ištrinta iš internetinės laidos svetainės, buvo parodytas interviu su į pensiją išėjusiu Rusijos taktinės aviacijos generolu majoru Sergejumi Borisiuku. Jis pareiškė, kad lėktuvas „Su 25” gali pakilti į 7 000 m. aukštį, bet „mes ne kartą skraidėme jais ir 11, 12 bei 13 km aukštyje, o tokiame aukštyje lėktuvas buvo puikiai valdomas“.

Propagandinį reportažą rengęs žurnalistas net nepasistengė išklausyti tame pačiame reportaže prieš keletą sekundžių pasakytų S.Borisiuko žodžių, kad norėdamas pataikyti į taikinį lėktuvas „Su 25” nuo pastarojo turi būti nutolęs ne daugiau kaip 700 metrų.

Šie generolo žodžiai yra visiškas melas. Lėktuvui pakilus į aukštesnį, negu techniškai leistinas, skridimo aukštį jis tampa beveik nevaldomas, nes neužtenka atmosferos tankio tam, kad lėktuvas būtų išlaikytas horizontalioje padėtyje ir sukurtas aerodinaminiam paviršiui būtinas oro spūdis.

4. Toje pačioje „Vesti“ laidoje, kuri buvo transliuojama per televizijos kanalą „Rossija 1” , buvo teigiama, kad lėktuvas „Su 25” buvo tokiame pat aukštyje kaip ir keleivinis laineris „Boeing 777” ir skrido už pastarojo uodegos, o vėliau į jį nusitaikė ir iššovė iš 3–5 km nuotolio.

Propagandinį reportažą rengęs žurnalistas net nepasistengė išklausyti tame pat reportaže prieš keletą sekundžių pasakytų S.Borisiuko žodžių, kad norėdamas pataikyti į taikinį lėktuvas „Su 25” nuo pastarojo turi būti nutolęs ne daugiau kaip 700 metrų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos