Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kokia tarša? EK vadovė U.von der Leyen po Europą skraido privačiais lėktuvais

Europos Komisijos (EK) pirmininkė Ursula von der Leyen turi gintis nuo kaltinimų prisidedant prie „klimato katastrofos“. Britų leidinys „The Daily Telegraph“ šią savaitę atskleidė, jog ji daugiau nei pusėje savo oficialių kelionių naudojosi privačiais lėktuvais, o kartą į orą kilo tam, kad įveiktų varganą 50 km atstumą.
Ursula von der Leyen
Ursula von der Leyen / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Per Jungtinių Tautų klimato konferenciją U.von der Leyen iškilmingai kalbėjo apie „tiesos akimirką“ kovoje su klimato kaita, bet į Glazgą skrido būtent privačiu laineriu.

Kaip rašo „The Daily Telegraph“, EK pirmininkė „oro taksi“ pasinaudojo 18-oje iš 34 oficialių kelionių nuo 2019 metų gruodžio, kai užėmė šias pareigas ir pažadėjo siekti, kad Bendrija iki 2050-ųjų taps neutrali klimato atžvilgiu.

Trumpiausia kelionė privačiu lėktuvu buvo surengta iš Vienos į Bratislavą, nors šias sostines skiria vos 50 km.

Dar vieną kartą U.von der Leyen tuo pačiu privačiu laineriu skrido iš Lisabonos į Madridą, tada pasuko į Atėnus.

EK pareigūnas „The Daily Telegraph“, tiesa, tikino, kad tokios kelionės tiesiog negalėjo būti priderintos prie komercinių skrydžių.

Privatūs lėktuvai į aplinką išmeta 20 kartų daugiau anglies dioksido nei orlaiviai, skrendantys komerciniais reisais, ir 50 kartų daugiau nei traukiniai.

U.von der Leyen taip pat užsakė privatų lėktuvą trumpai kelionei iš Briuselio į Londoną, kur 2020 metų sausį keliavo derėtis dėl „Brexit“ su Jungtinės Karalystės premjeru Borisu Johnsonu. Atgal visgi grįžta traukiniu „Eurostar“.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Borisas Johnsonas
AFP/„Scanpix“ nuotr./Borisas Johnsonas

Galiausiai paaiškėjo, kad grupė eurokomisarų ir, žinoma, pati U.von der Leyen, mažiausiai dukart skrido privačiais lėktuvais iš Briuselio į Strasbūrą. Skrydžio trukmė – vos 31 minutė.

Privatūs lėktuvai į aplinką išmeta 20 kartų daugiau anglies dioksido nei orlaiviai, skrendantys komerciniais reisais, ir 50 kartų daugiau nei traukiniai.

„Privatūs lėktuvai – katastrofa klimatui. Vienintelis privatus skrydis išmeta dvi tonas emisijų, o tai sudaro ketvirtadalį vidutinio europiečio per metus išskiriamo anglies dioksido.

Nuo prezidentų ir premjerų iki verslininkų, skrendančių į konferencijas, kurias būtų galima surengti „Zoom“ – visi turime keliauti tvariau“, – pareiškė nepriklausomo tyrimų centro „Žaliasis aljansas“ („Green Alliance“) atstovė Helena Bennett.

Pagal ES taisykles eurokratai gali naudotis „oro taksi“, kai nėra komercinių alternatyvų ar kyla keblumų dėl dienotvarkės, taip pat saugumo.

Būtent perkrauta dienotvarke teisinasi EK. Jos atstovas Ericas Mameris, kalbėdamas apie skrydį iš Vienos į Bratislavą, kad privatus lėktuvas buvo užsakytas visai savaitei.

Dar užsiminta, kad birželį U.von der Leyen vietoj skrydžio į Strasbūrą kilniai pasirinko kelionę traukiniu. Be to, ji – vegetarė, o EK būstinėje perdirbamas lietaus vanduo.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Eurostar“ greitasis traukinys
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Eurostar“ greitasis traukinys

Bet organizacijos „Greenpeace EU“ atstovas pabrėžė: „Daugelį skrydžių, ypač Europoje, būtų galima lengvai pakeisti kelionėmis traukiniais, kurios yra laisvai prieinama ir klimatui draugiška alternatyva.“

O U.von der Leyen gimtinėje Vokietijoje ją kritikuoja net kolegos iš jos Krikščionių demokratų sąjungos. Parlamentarė Jana Schimke pareiškė: „Jei kalbate apie pokyčius, reikia rodyti pavyzdį, nes kitaip prarandate patikimumą.“

Liberalas europarlamentaras Moritzas Körneris savo ruožtu paskelbė, kad gailisi balsavęs už U.von der Leyen patvirtinimą EK pirmininke, ir pridūrė: „Ji turėtų trauktis – vėliausiai 2024 metais.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos