Konge nukrito rusų lėktuvas An-12, pranešama apie daugybę aukų

Kongo respublikoje nukrito krovininis lėktuvas An-12. Pirminiais duomenimis žuvo mažiausiai 14 žmonių, tačiau skaičiai nuolat tikslinami.
Lėktuvas An-12
Lėktuvas An-12 / airliners.net nuotr.

Krovininis lėktuvas "Antonov" patyrė katastrofą Kongo respublikoje. ITAR-TASS praneša apie daugybę aukų, tačiau tikslūs kol kas skaičiai neįvardijami, aukos skaičiuojamos dešimtimis.

Rusijos ambasados atstovas Kongo respublikoje Olegas Butakovas pranešė, kad aviakatastrofoje tikrai žuvo keturi Rusijos pilotai. Jis pridūrė, kad lėktuvas priklauso Kongo kompanijai „Trans Air Congo“.

Tuo pat metu vietiniai šaltiniai tvirtina, kad lėktuvą pilotavo trys Rusijos ir vienas Kazachstano pilotas. 

Pirminiais duomenimis lėktuvas skrido iš Brazavilio, katastrofa įvyko jam skrendant virš Point Nuaro. Šis miestas yra Kongo pietuose ir laikomas stambiu ekonomikos centru.

Sprendžiant pagal įvykio aplinkybes, pilotai stengėsi krentantį nukreipti lėktuvą kuo toliau nuo gyvenamųjų rajonų ir nutupdyti jį į jūrą. Tačiau nespėjo: orlaivis smigo tiesiai į tankiai apgyvendintą rajoną.

Manoma, kad išsijungė vienas iš keturių lėktuvo variklių. Lėktuvo kritimo zonoje liudininkai matė daugybę sugriuvusių namų. Medikai daugybę sužeistųjų skubiai veža į ligonines.

airliners.net nuotr./Lėktuvas An-12 Konge sudūžta jau nebe pirmą kartą
airliners.net nuotr./Lėktuvas An-12 Konge sudūžta jau nebe pirmą kartą

Tai – jau nebe pirmoji lėktuvų "Antonov" katastrofa Kongo respublikoje. 2009 m. toks pat lėktuvas sudužo nukritęs tiesiai ant sostinės – Brazavilio.

An-12 – sovietinės aviacijos "senukas" (katastrofų sąrašas)

An-12 gali gabenti 20 tonų krovinį, jis nuskrenda iki 6200 km atstumą. Lėktuvas sukurtas Kijeve, Antonovo konstruktorių biure 1957 metais. Serijinė jo gamyba pradėta Irkutske, Voroneže ir Taškente. Per pusę amžiaus pagaminta 1400 tokių lėktuvų, vien iki 2008 metų 180 iš jų patyrė katastrofas.

Didžiausia An-12 katastrofa įvyko 1986 metų birželio 22 d. Karinių pajėgų An-12 ore susidūrė su civilinės aviacijos Il-14. Žuvo 120 keleivių.  Katastrofa įvyko todėl, kad, prasidėjus turbulencijai, antrojo lainerio pilotas ėmė staigiai leistis. 

2007 m. rugpjūčio 1 d. naktį krovininis kompanijos "Atran" lėktuvas An-12, skridęs iš Domodedovo Maskvoje į Komsomolską prie Amūro, iš radarų ekranų dingo jau po keturių minučių.  Katastrofos priežastis – susidūrimas su paukščiais.

2007 m. rugsėjo 7 d. toks pat lėktuvas Konge leisdamasis užkliuvo už sustingusios lavos ir užsidegė.

2008 metų gegužės 26 d. Čeliabinsko oro uoste sudužo toks pats kompanijos "Moskovija" lėktuvas. Žuvo 9 ekipažo nariai.

Tų pačių metų lapkričio 13 d. Irako miesto Faludžos priemiestyje sudužo dar vienas toks pat nelaimėlis. Jis priklausė britų kompanijai, buvo pilotuojamas rusų.

2009 metų vasario 20 d. Egipte, Luksore, penki žmonės žuvo sudužus tokiam pačiam ukrainiečių lėktuvui.

Tuomet Jungtiniai arabų Emyratai, Sudanas ir Iranas uždarudė An-12 skrydžius savo oro erdvėje.

Galiausiai 2009 metų rugpjūčio 26 d. An-12 vėl patyrė katastrofą Konge skrisdamas iš Point-Nuaro į sostinę Brazavilį. Lėktuvas sudužo miesto pakraštyje vos pradėjęs leistis, žuvo 7 žmonės.

An-12 katastrofa Filipinuose (spausk čia).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų