Kuo skiepų priešininkams užkliuvo „Eurovizijos“ nugalėtojo sesuo?

Kai kurie internautai atrado „įrodymų“ esą „Eurovizijos“ dainų konkurso šių metų nugalėtojo Nemo sesuo buvo viena iš COVID-19 vakcinacijos kampanijų kūrėjų. Tačiau sąmokslo teorijos kuriamos per anksti – fotografė ir kūrybos vadovė Ella Mettler minimaliai prisidėjo prie kampanijos atsiradimo.
Nemo
Nemo / „Scanpix“ nuotr.

„Nebinarinio fenomeno sesuo Ella buvo „vakcinacijos nuo kovido kampanijos koncepto kūrėja“, o taip pat dalyvauja brolio klipų kūryboje, nes yra jo veiklos „meninė vadovė“, – tvirtinama socialiniame tinkle „Facebook“ platinamoje žinutėje.

Žinutėje pridedama ekrano nuotrauka iš „Wikipedia“ interneto enciklopedijos įrašo prancūzų kalba.

Jame teigiama, esą Nemo sesuo Ella kūrė Šveicarijos federalinio visuomenės sveikatos biuro vakcinacijos skatinimo kampaniją COVID-19 pandemijos metu.

Alma Bengtsson/EBU nuotr./Nemo
Alma Bengtsson/EBU nuotr./Nemo

Kaip atsiranda „Wikipedia“ įrašai?

2001-ųjų sausio 15-ąją įkurta „Wikipedia“ yra laisvoji interneto enciklopedija, kurią pildyti ir redaguoti gali bet kuris interneto naudotojas.

„Wikipedijos“ sukurto informacijos kūrimo ir redagavimo modelio patikimumas iki šiol kelia klausimų.

Interneto enciklopediją formuoja ir redaguoja savanoriai redaktoriai, kurie kuria internetinį turinį, prižiūrint kitiems savanoriams redaktoriams ir laikantis bendruomenės sukurtos politikos bei gairių.

Nepaisant daugelio žmonių pastangų, kartais pasitaiko netikslumų.

Netiksli informacija „Wikipedijoje“ atsiranda dėl vandalizmo, neteisingų šaltinių, žinių trūkumo, pasenusios informacijos ir šališkumo.

imago images / Future Image / Scanpix nuotr./Vikipedija
imago images / Future Image / Scanpix nuotr./Vikipedija

Ištaisyta klaida

Vartotojai gali sąmoningai ar nesąmoningai įtraukti klaidingą informaciją, naudoti nepatikimus šaltinius ar netinkamai interpretuoti patikimus šaltinius.

Panaši situacija nutiko ir su įrašu apie atlikėjo Nemo sesę – įsivėlus klaidai, ji vėliau buvo ištaisyta ir tai nurodyta enciklopedijos straipsnio redagavimo istorijoje.

Šių metų gegužės 19 dieną straipsnis, kuriame buvo nurodyta, esą atlikėjo sesuo kūrė visą vakcinacijos skatinimo kampaniją, buvo pakeistas, o įrašo redagavimo istorijoje atsirado pastaba:

„Ji nebuvo visos kampanijos koncepcijos kūrėja, o tik reklaminių fotografijų kūrybos vadovė. Tai nėra tapatūs dalykai“.

Kreipėsi į jaunimą

Šveicarijoje komunikacijos kampanija, turėjusi abejojančius paskatinti skiepytis ir testuotis dėl COVID-19, buvo sudaryta iš kelių skirtingų reklamos kampanijų, nutaikytų į skirtingą tikslinę auditoriją.

Viena tokių skatino jaunimą atsakingiau pažvelgti į pandemijos iššūkius. Ji buvo tiesiogiai orientuota į realų gyvenimą ir jaunų žmonių elgesį laisvalaikiu.

Būtent jos fotografe ir kūrybininke tapo „Eurovizijos“ nugalėtojo sesuo. Ši reklamų serija demonstruojama jos tinklalapyje.

Tapatybės pripažinimas

Šių metų „Eurovizijos“ konkursą pirmą kartą laimėjo atlikėjas, save įvardijantis kaip nebinarinę asmenybę.

Nemo pergalė yra tik trečias kartas, kai Šveicarija laimėjo „Euroviziją“. Lys Assia laimėjo pirmąjį „Eurovizijos“ konkursą, kuris 1956 metais įvyko Lugane, o Šveicarijai atstovavusi kanadietė Celine Dion triumfavo 1988-aisiais Dubline.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Šveicarijos atstovas Nemo
Lukas Balandis / BNS nuotr./Šveicarijos atstovas Nemo

Atlikėjo daina „The Code“ yra odė jo kelionei pripažįstant nebinarinę tapatybę. Po pergalės surengtoje spaudos konferencijoje jis išreiškė pasididžiavimą, kad atsiėmė apdovanojimą dėl „žmonių, išdrįstančių būti savimi, ir žmonių, kuriuos reikia išgirsti ir suprasti“.

„Daina apie kelionę į save. Visi turime savo kodą, kurį reikia suprasti, jį sulaužyti. Mano atveju – aš nei moteris, nei vyras, esu kažkur per vidurį, tai turėjau suprasti per visą savo gyvenimą. Tai mano versija, kaip sulaužiau savo kodą, bet versijos ir kodai visų gali būti skirtingi“, – apie dainą kalbėjo Nemo.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Šveicarijos atstovas Nemo
Lukas Balandis / BNS nuotr./Šveicarijos atstovas Nemo

15min verdiktas: trūksta konteksto. Publikacija „Wikipedia“ enciklopedijoje buvo ištaisyta dėl to, kad neatitiko tiesos.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, kuria siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis