Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lenkijoje mobiliojo ryšio reklama su Lenino atvaizdu sulaukė gyventojų pasipiktinimo

Bolševikų revoliucijos lyderio Vladimiro Lenino atvaizdas Lenkijoje vis dar nekelia juoko.
Lenino mauzoliejus Maskvoje
Leninas. / „Scanpix“ nuotr.

Viena šios šalies mobiliojo ryšio bendrovė, panaudojusi pieštą V.Lenino atvaizdą savo reklamoje, sulaukė daugybės piktų atsiliepimų ir šią savaitę nutraukė tą kampaniją.

Vyresniems lenkams Leninas siejasi su komunistiniu režimu, pražudžiusiu milijonus žmonių ir vykdžiusiu masinį terorą Sovietų Sąjungoje. Vėliau, po Antrojo pasaulinio karo, sovietai primetė savo režimą Lenkijai.

Skandalo centre atsidūrusi bendrovė „Polska Telefonia Cyfrowa S.A.“ (PTC) savo taikiniu pasirinko jaunesnius lenkus, labiau nutolusius nuo to sudėtingo laikotarpio, ir panaudojo V.Lenino atvaizdą, raginantį „nesiliauti kalbėti“ reklaminiuose plakatuose ir per televiziją rodomose reklamose.

Šiose reklamose žadami pigūs pokalbiai visiems šios bendrovės mobiliojo ryšio tinklo „Heyah“ vartotojams, su užuominomis į komunistų žadėtą lygybę.

„Heyah“ pirmadienio vakarą savo paskyroje socialiniame tinkle „Facebook“ nurodė, jog dėl nuvilnijusio pasipiktinimo atšauks šias reklamas. Ten pat teigiama, kad bendrovė neketino nieko įžeisti.

Tarp pareiškusių protestą buvo Lenkijos tautos atminties institutas (IPN) – valstybinė institucija, tirianti komunistinio laikotarpio nusikaltimus. Jo direktorius Lukaszas Kaminskis atvirame laiške, adresuotame mobiliojo ryšio bendrovei, pažymėjo, kad V.Leninas buvo „vienas iš didžiausių nusikaltėlių“ XX amžiuje.

L.Kaminskis pridūrė esantis pasipiktinęs, jog bendrovė reklamai panaudojo atvaizdą žmogaus, atsakingo už milijonų žmonių, tarp jų šimtų tūkstančių lenkų, žūtį.

„Neatsakinga paversti banalybe masinius nusikaltimus ir jų aukas, – rašo IPN vadovas. – Šios kampanijos socialiniai padariniai gali būti dar pavojingesni, nes ji orientuota į jaunus žmones, kuriant jiems teigiamas asociacijas su Leninu.“

Viena vartotojų teisių organizacija taip pat ragino žmones teikti skundus bendrove ir nurodė, kad per šią kampaniją buvo išsiųsta apie tūkstantis laiškų.

Susivienijimas „Tavo reikalas“ tai pat nurodė, kad mielai apmokės istorijos pamokas PTC ir prieštaringai vertinamą kampaniją parengusios reklamos agentūros valdybų nariams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos