Liberijoje per antrąjį turą renkamas prezidentas, kuriuo tikisi tapti futbolininkas

Liberijoje rinkėjai iš anksto stojo į eiles prie balsavimo punktų rinkti prezidento, dėl kurio posto per antrąjį turą kovoja du varžovai: buvęs futbolininkas ir viceprezidentas.
George'as Weah
George'as Weah / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Rinkimai Liberija

Rinkimų apylinkės atsidarė 8 val. vietos (10 val. Lietuvos) laiku.

Liberija renka įpėdinį po dviejų leistinų kadencijų besitraukiančiai pirmajai išrinktai šios Afrikos valstybės vadovei Nobelio taikos premijos laureatei Ellen Johnson Sirleaf. Jai valdant šalis sugebėjo atsitiesti po pilietinio karo ir Ebolos viruso protrūkio, pražudžiusio beveik 5 tūkst. Liberijos piliečių.

Pirmą kartą per daugiau kaip 70 metų šioje Vakarų Afrikos valstybėje, įsteigtoje buvusių JAV vergų, viena demokratiškai išrinkta vyriausybė perduos valdžią kitai, taip pat demokratiškai renkamai.

Beveik 2,2 milijono rinkėjų rinksis tarp 51-erių buvusios futbolo žvaigždės George'o Weah ir dabartinio šalies viceprezidento 73-ejų Josepho Boakai, tarnavusio šiame poste 12 metų.

Dėl antrojo lapkritį turėjusio vykti rinkimų turo rengimo du kartus ginčytasi teisme dėl skundų įtarus sukčiavimą.

Per pirmąjį prezidento rinkimų turą spalio 10 dieną G. Weah pelnė 38,4 proc. balsų, o J.Boakai – 28,8 proc. Nė vienam iš kandidatų nepavyko užsitikrinti 50 proc. balsų, reikalingų pergalei jau pirmajame rinkimų ture iškovoti.

J.Boakai apkaltino rinkimų komisiją sukčiavimu ir kompetencijos stoka, bet Aukščiausiasis Teismas jo partijos argumentus galiausiai atmetė.

Tuo tarpu tada rinkimus stebėjusi nevyriausybinė organizacija „Carter Center“ gyrė Liberijos žmones už balsavime tvyrojusią „ramią ir taikią atmosferą“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis