Indonezijos „Lion Air“ oro linijų vietinis skrydis iš Džakartos į Pankalpinangą baigėsi katastrofa. Praėjus vos 13 minučių po pakilimo „Boeing 737 MAX 8“ praėjusių metų spalį sudužo Javos jūroje. Katastrofoje žuvo visi 189 lėktuve buvę žmonės.
Kaip skelbia portalas theguardian.com, šio įvykio tyrimas tapo dar svarbesnis atsiradus sąsajoms tarp jo ir Etiopijos oro linijų orlaivio katastrofos, kai sudužo to paties modelio lėktuvas ir žuvo visi 157 juo skridę žmonės.
Etiopija ir nelaimę tiriantys prancūzai sako, kad „juodųjų dėžių“ duomenys rodo panašumus tarp abiejų „737 Max“ orlaivių katastrofų.
Anot šaltinių, bendravusių su naujienų agentūra „Reuters“, „Lion Air“ orlaivio įrašai, kurie nepaviešinti viešai, rodo, kad kapitonas paprašė patikrinti skrydžio „vadovą“, likus kelioms minutėms iki lėktuvas prarado kontrolę.
„Lion Air“ orlaivis „737 Max“ pakilo iš Džakartos. Po dviejų minučių jo kapitonas pranešė apie problemas oro kontrolei. Šaltinių duomenimis, orlaivio kabinoje buvo paminėtas greitis, indikatoriai rodė problemą kapitono prietaisų skydelyje.
Pilotai skaitė instrukcijas nenumatytiems atvejams, tačiau tuo metu greičiausiai suveikė MCAS, nes lėktuvo nosis vis buvo nuleidžiama žemyn.
„Panašu, kad jie galvojo tik apie oro greitį ir aukštį, nes daugiau apie nieką nekalbėjo“, – sakė šaltinis.
Šaltiniai naujienų agentūrai „Reuters“ teigė, kad pilotai stengėsi išlikti ramūs viso skrydžio metu. Jau visai pabaigoje kapitonas kolegos paprašė valdyti orlaivį, kol jis pats peržvelgs instrukcijas. Indijoje gimęs 31-erių kapitonas pabaigoje buvo tylus, o iš Indonezijos kilęs jo 41-erių kolega ištarė „Allahu Akbar“, reiškiantį „Dievas yra didis“.
Netrukus po to lėktuvas sudužo.
„Lion Air“ teigė, kad visi duomenys ir informacija perduota tyrimui, todėl negali nieko komentuoti.