Londone atsirado satyrinių reklamų dėl Rusijos vaidmens „Brexit“ referendume

Didžiosios Britanijos sostinėje ketvirtadienį atsirado londoniečius sugluminusių satyrinių reklaminių atvaizdų, kuriuos esą organizavo Rusijos karinės žvalgybos pareigūnai, norėdami „pagerbti savo vaidmenį“ per 2016 metų „Brexit“ referendumą.
Satyrinė reklama Londone
Satyrinė reklama Londone / „Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr.

Plakatai reklaminiuose stenduose – geopolitinės satyros bandymas – atsirado keliose Rytų Londono vietose. Juos užsakė Rusijos karinės žvalgybos tarnyba GRU, sakoma linksmame organizatorių pranešime spaudai.

Vienas plakatas skelbia „Švęskime raudoną, baltą ir mėlyną „Brexit“. Raidė „r“ žodyje „Brexit“ yra apsukta ir atrodo kaip iš kirilicos raidyno. Plakate taip pat pavaizduotas akį merkiantis ir Rusijos vėliavėlę laikantis Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas.

Kitame plakate užrašyta „Ačiū! Borisai“ ir išspausdinta garsi buvusio britų užsienio reikalų sekretoriaus, „Brexit“ šalininkų lyderio Boriso Johnsono nuotrauka, kurioje jis pakibęs ant lyno.

Plakate jis taip pat laiko Rusijos vėliavėles.

„Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr./Satyrinė reklama Londone
„Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr./Satyrinė reklama Londone

Abiejuose plakatuose su grotažyme nurodytas pavadinimas „proudbear“ ir rusiška interneto svetainė.

„Proud Bear“ yra Sankt Peterburge įsikūręs kibernetinės žvalgybos skyrius, kuris tikisi „atsverti nepagrįstą neigiamą pastarojo meto viešumą dėl GRU“, sakoma satyriniame organizatorių pareiškime.

Britanija kaltina GRU surežisavus buvusio rusų šnipo Sergejaus Skripalio ir jo dukters Julijos apnuodijimą Anglijos Solsberio mieste šių metų kovo mėnesį.

Tuo metu pavadinimas „Proud Bear“ atrodo pašaipi užuomina apie Rusijos programišių grupes „Fancy Bear“ ir „Cozy Bear“, kaltinamas kibernetinėmis atakomis prieš JAV Demokratų partiją prieš 2016 metų prezidento rinkimus.

Reklamų organizatoriai pašaipiai pridūrė, kad siekia akcentuoti GRU „vaidmenį dėl netrukus įvyksiančio Britanijos išsivadavimo iš ES“.

Nors britų vyriausybė yra sakiusi, kad nerado užsienio kišimosi į „Brexit“ balsavimą įrodymų, kai kurie kritikai kaltino Maskvą suvaidinus slaptą vaidmenį.

Ketvirtadienį pro šiuos plakatus ėję londoniečiai atrodė suglumę ir nežinantys, kaip tai vertinti.

„Nė nenumanau, kas tai – pasidariau nuotrauką, kad paieškočiau „Google“, – žvelgdama į V.Putiną sakė 49 metų Roasana Claussen.

30-metis bažnyčios darbuotojas Hassanas Jama panašiai sutriko priešais B.Johnsono plakatą.

„Nė neįsivaizduoju. Pirmą kartą tai matau“, – sakė jis.

Tačiau kai kas, regis, suprato juokus.

„Man tai atrodo labai juokinga, – sakė 32 metų Olly Hawesas. – Mintis tam tikrais atžvilgiais provokuojanti.“

Atkreipdamas dėmesį į tai, kad plakatai iškabinti Rytų Londone, kuris per 2016 metų referendumą tvirtai parėmė Britanijos narystę Europos Sąjungoje, jis pridūrė: „Spėju, kad tai įtikintųjų įtikinėjimas ir, galbūt, niuktelėjimas į šoną, o ne bandymas ką nors pasiekti.“

Organizatoriai paskelbė taip pat bandysiantys surinkti 55 tūkst. svarų (63 tūkst. eurų) reklamai „didžiausiame Europos skaitmeniniame reklaminiame stende... Vaterlo stotyje“.

Jie pažadėjo, kad 40 m ilgio reklamoje bus iki pusės nuogas Vladimiras Putinas, jojantis ant Didžiojo Beno, ir užrašas „Susigrąžiname kontrolę“ – svarbus „Brexit“ šūkis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis