M.Barnier: Jungtinė Karalystė neteks prieigos prie ES policijos duomenų bazės

Jungtinė Karalystė po „Brexit“ nenegalės naudotis policijos duomenų baze, skirta tik Europos Sąjungos narėms, antradienį pranešė ES vyriausiasis derybininkas Michelis Barnier.
Michelis Barnier
Michelis Barnier / „Scanpix“/AP nuotr.

„Pasakykime aiškiai: atsižvelgiant į JK pozicijas, mūsų bendradarbiavimą reikės organizuoti kitaip“, – sakė M.Barnier, kalbėdamas Vienoje.

„Jis bus paremtas efektyviu ir abipusiu (duomenų) pasikeitimu, bet nesuteikiant prieigos prie ES ar Šengeno zonos duomenų bazių“, – tęsė jis.

Pasak M.Barnier, „suprantama“, kad „JK naujausiame dokumente dėl saugumo išreikštas noras išsaugoti ES narystės privilegijas“.

Tačiau dėl JK priimto sprendimo „pasitraukti iš ES, jos institucijų, struktūrų ir garantijų“ tai nebus įmanoma, sakė ES vyriausiasis „Brexit“ derybininkas.

Pasak jo, šios institucijos buvo labai svarbios, kuriant pasitikėjimą, būtiną siekiant dabartinio „intensyvaus bendradarbiavimo“ saugumo klausimais tarp valstybių narių.

M.Barnier: „Šis pasitikėjimas nenukrito iš dangaus! Nėra jokios burtų lazdelės. Jeigu jūs pasitrauksite iš šios „ekosistemos“, jūs neteksite šio bendradarbiavimo privilegijų. Jūs būsite trečioji šalis, nes taip jūs nusprendėte.“

„Šis pasitikėjimas nenukrito iš dangaus! Nėra jokios burtų lazdelės, – tęsė M.Barnier. – Jeigu jūs pasitrauksite iš šios „ekosistemos“, jūs neteksite šio bendradarbiavimo privilegijų. Jūs būsite trečioji šalis, nes taip jūs nusprendėte.“

Jis pridūrė, kad toks bus derybų „dėl naujų ambicingų santykių“ pagrindas.

M.Barnier taip pat tiesiogiai kreipėsi į tuos britus, kurie kaltina ES dėl jos nelankstumo derybose.

„Mes nesileisime įtraukiami į tas kaltųjų paieškas. Tai būtų laiko, kurio mes neturime, švaistymas“, – pareiškė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis