Michelis Barnier: „Brexit“ be jokio susitarimo – ne variantas

Europos Sąjungos „Brexit“ derybininkas Michelis Barnier ketvirtadienį Jungtinę Karalystę perspėjo, kad nėra pagrindo pasitraukti iš Bendrijos be jokio susitarimo, nes toks scenarijus tik pakenktrų šalies interesams.
Michelis Barnier
M.Barnier: „Brexit“ be jokio susitarimo – ne variantas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Nepasiekus jokio susitarimo, tik dar labiau pablogėtų situacija, nukentėtų abi šalys. ... Mano nuomone, nėra jokio protingo pateisinimo atvejui be jokio susitarimo“, – pareiškė M.Barnier, turėdamas omeny neseniai britų ministrų pareiškimus, kad Londonas gali tiesiog nueiti savo keliu, jeigu derybos žlugs.

„Sąžiningas susitarimas yra gerokai geriau už situaciją be susitarimo“, – ES darbo grupei „Brexit“ klausimu sakė M.Barnier, pakartojęs tai angliškai du kartus.

Londonas ir Briuselis oficialias „Brexit“ derybas pradėjo praėjusį mėnesį. Pagal M.Barnier grafiką, pirmiausia ketinama susitarti dėl daugiau nei trijų milijonų ES piliečių, gyvenančių Jungtinėje Karalystėje, bei žemyninėje Europoje gyvenančio daugiau nei milijono britų teisių.

Vėliau būtų sprendžiami kiti klausimai, kaip 100 mlrd. eurų britų išstojimo iš ES sąskaita bei sienos tarp Šiaurės Airijos ir Airijos Respublikos ateitį.

Ir kai tik bus pasiekta pakankamos pažangos derybose šiais klausimais, tuomet ES ir JK derėsis dėl būsimų prekybos santykių.

M.Barnier minėto darbo grupės susitikimo metu dar kartą pabrėžė, kad Londonas negali tikėtis jokių kompromisų dėl darbotvarkės ir pridūrė, kad Britanija negali nusirankioti vyšnaičių nuo pyrago.

„Negali būti atskirų sektorių dalyvavimo bendrojoje rinkoje, negali būti pusiau išstojęs ir pusiau pasilikęs. Sprendimas pasitraukti iš ES turi pasekmių ir mes privalome paaiškinti .. tas pasekmes“, – pabrėžė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis