M.Barnier patvirtino, kad sutarties projekte numatyta prieštaringai vertinama „apsaugos priemonė“: jei nebus rasta jokio geresnio sprendimo, Šiaurės Airija liks „visiškai suderinta“ su ES bendrąja rinka ir muitų sąjunga, laikantis 1998-ųjų taikos susitarimo sąlygų.
M.Barnier: „Mano asmenine nuomone, ši priemonė nekels abejonių dėl konstitucinės arba institucinės JK tvarkos.“
Tuo metu Londonas pasisako prieš bet kokią priemonę, kurios tarp Šiaurės Airijos ir likusios Jungtinės Karalystės dalies atsirastų muitinės, ir būgštauja, kad Airijos jūra faktiškai netaptų siena, atskirsiančia Šiaurės Airiją nuo Britanijos.
Tačiau buvęs Prancūzijos ministras patikino, kad numatytas sutarties projektas nekelia grėsmės britų suverenitetui.
„Mano asmenine nuomone, ši priemonė nekels abejonių dėl konstitucinės arba institucinės JK tvarkos“, – pareiškė jis.
„Aš nenoriu provokuoti, nenoriu kelti jokių bangų“, – pridūrė M.Barnier, paragindamas Londoną „išsaugoti ramybę ir likti pragmatišku“.
Pasitraukimo iš bloko projekte sakoma, kad, jeigu nebus kito plano, bus sukurtas „Šiaurės Airijos atveju bendrai reguliuojamas rajonas, apimantis Sąjungą ir Jungtinę Karalystę“.
„Bendrai reguliuojamas rajonas turėtų apimti rajoną, neturintį vidinių sienų, kuriame būtų užtikrintas laisvas prekių judėjimas ir Šiaurės bei Pietų bendradarbiavimas“, – nurodoma projekte.
M.Barnier: „Jeigu norime, kad derybos būtų sėkmingos – o mes tikrai norime – mes turime padidinti greitį.“
Airija ir JK ragina sudaryti tokią „Brexit“ sutartį, kad tarp Šiaurės Airijos ir Airijos būtų išvengta sienų ir muitinės patikrinimų, atsižvelgiant į 1998-ųjų Didžiojo penktadienio susitarimą.
M.Barnier taip pat perspėjo, kad „Brexit“ derybos turėtų vykti greičiau, nes abiem pusėms lieka vis mažiau laiko užbaigti susitarimą dėl pasitraukimo iš ES, kad iki kitų metų kovo pabaigos jį spėtų ratifikuoti visos Bendrijos narės.
„Jeigu norime, kad derybos būtų sėkmingos – o mes tikrai norime – mes turime padidinti greitį“, – pareiškė jis.