Pažymima, kad sausio viduryje skrydžių sauga buvo tikrinama, kai iš „Alaska Airlines“ lėktuvo „Boeing 737 MAX 9“ iškrito vietoj durų įtaisyta speciali plokštė. Gegužės mėnesį vienas britas mirė, o septyniems žmonėms konstatuota kritinė būklė po traumų, patirtų skrydžio iš Londono į Singapūrą metu, kai lėktuvas pateko į stiprią turbulenciją.
Tačiau, nepaisant šių incidentų, tyrimas rodo, kad skrydžiai tapo daug mažiau pavojingi nei prieš dešimtmetį. Tuo pat metu keleiviai jaučiasi 39 kartus saugesni nei septintojo dešimtmečio pabaigoje ir aštuntajame dešimtmetyje.
Remiantis tyrimo duomenimis, 2018-2022 m. komercinių kelionių lėktuvais metu pasaulyje buvo tik viena mirtina nelaimė iš 13,7 mln. keleivių nusileidimų.
Palyginus šį rodiklį su 2009-2017 m. duomenimis, kai vienam atvejui iš 7,9 mln. teko vienas atvejis, matyti, kad skrydžių sauga gerokai pagerėjo. Jo net negalima lyginti su 1968-1977 m. statistiniais duomenimis, kai mirtinų atvejų rizika buvo vienas atvejis 350 000 nusileidimų.
„Aviacijos sauga ir toliau gerėja. Galima manyti, kad yra kažkoks nenustatytas rizikos lygis, žemiau kurio mes negalime nusileisti. Ir vis dėlto tikimybė žūti keliaujant lėktuvu kasmet vis mažėja maždaug 7 proc. ir toliau kas dešimtmetį mažėja perpus“, – sakė MIT profesorius Arnoldas Barnettas.
2024 m. „Boeing“ reputacijai pakenkė įvairios problemos. Prieš „Alaska Airlines“ incidentą dvi „Boeing 737“ avarijos baigėsi tragiškai. 2018 m. visi 189 įgulos nariai ir keleiviai žuvo „Lion Air“ lėktuvui skrendant Indonezijoje, kai lėktuvas, praėjus 13 minučių po pakilimo, nukrito į Javos jūrą. Praėjus vos penkiems mėnesiams po šio incidento, iš Adis Abebos pakilęs „Ethiopian Airlines“ lėktuvas sudužo už 50 km nuo oro uosto, žuvo visi 157 juo skridę žmonės.
„Ryanair“ nepatyrė nė vienos mirtinos nelaimės
Tačiau Masačusetso technologijos instituto atliktas tyrimas rodo, kad skrydžiai netampa pavojingesni. Šiuo metu „Ryanair“ yra saugiausia oro transporto bendrovė pasaulyje pagal pervežtų keleivių skaičių, kurioje neįvyko nė vienos mirtinos avarijos, o vienintelis lėktuvų tipas, kuriuo ji skraido, yra „Boeing 737“.
Žurnalistų teigimu, nuolatinį saugos gerėjimą kas dešimtmetį lemia technologinė pažanga, pavyzdžiui, orlaiviuose įdiegtos susidūrimų išvengimo sistemos, taip pat intensyvus darbuotojų mokymas.