„Noriu pabrėžti, kad dauguma palydėjimų Baltijos jūros regione, tiksliau virš Baltijos jūros, iš abiejų pusių yra vykdomi profesionaliai ir saugiai“, – ketvirtadienį žurnalistams Briuselyje sakė J.Stoltenbergas prieš NATO gynybos ministrų susitikimą.
„Aš manau, kad yra svarbu nepainioti palydėjimų, kurie yra normali procedūra siekiant identifikuoti neatpažintus lėktuvus, su pavojingomis situacijomis. Lydėti lėktuvus yra normali veikla“, – pridūrė jis.
Visgi jis teigė, kad kai kurie karinių orlaivių skrydžiai virš Baltijos jūros vyksta neprofesionaliai ir kartais pavojingai.
„Todėl mes esame sutelkę dėmesį į tai, kaip galėtume padidinti saugumą ore virš Baltijos jūros regiono“, – tvirtino NATO generalinis sekretorius.
J.Stoltenbergas: „Todėl mes esame sutelkę dėmesį į tai, kaip galėtume padidinti saugumą ore virš Baltijos jūros regiono.“
J.Stoltenbergas taip pat sakė, jog išaugęs karinis aktyvumas Baltijos jūros regione pabrėžia skaidrumo ir nuspėjamumo būtinybę, kad būtų įmanoma išvengti incidentų ir galimos eskalacijos jų atveju.
Praėjusią savaitę NATO ir Rusija pranešė apie rizikingus karinių orlaivių manevrus virš Baltijos jūros.
Prieš dvi savaites NATO oro policijos misiją Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai praėjusią savaitę devynis kartus kilo atpažinti ir lydėti virš Baltijos jūros skridusių Rusijos karinių orlaivių. Jie palydėjo 32 lėktuvus.
Savo ruožtu Rusijos gynybos ministerija pranešė prieš dvi savaites fiksavusi daugiau kaip 15 JAV ir kitų sąjungininkų žvalgybinių skrydžių virš Baltijos jūros.
Be to, Pentagonas apkaltino Rusiją, kad jos naikintuvas Su 27 nesaugiai priartėjo prie amerikiečių strateginės žvalgybos lėktuvo RC-135U virš Baltijos jūros, o Švedija išsikvietė Rusijos ambasadorių pasiaiškinti dėl incidento, kai rusų naikintuvas praskrido labai arti prie Švedijos žvalgybinio orlaivio.
Tuo metu Rusija praėjusią savaitę apkaltino NATO, kad iš Lietuvos kilę oro policijos naikintuvai pavojingai prisiartino prie Rusijos gynybos ministrą skraidinusio lėktuvo.