NATO vadovas: inscenizuota Arkadijaus Babčenkos mirtis gali pakenkti žiniasklaidai

Rusų žurnalisto Arkadijaus Babčenkos inscenizuotas nužudymas Kijeve gali pakirsti pasitikėjimą žiniasklaida ir pakurstyti propagandą, penktadienį pareiškė NATO generalinis sekretorius Jensas Stoltenbergas.
Jensas Stoltenbergas
Jensas Stoltenbergas: inscenizuota Arkadijaus Babčenkos mirtis gali pakenkti žiniasklaidai / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Ukrainos valdžia aštriai kritikuojama už pranešimą, kad A.Babčenka buvo nužudytas užsakomosios žmogžudystės stiliumi, nors jau kitą dieną žurnalistas gyvas pasirodė spaudos konferencijoje.

J.Stoltenbergas, kaip ir daugybė žiniasklaidos laisvę ginančių organizacijų, būgštauja, kad ta operacija gali padaryti neigiamą poveikį žurnalistų darbui visame pasaulyje.

„Norėčiau pabrėžti, jog apgailestauju, kad šis incidentas gali pakirsti pasitikėjimą laisva žiniasklaida ir gali būti panaudotas kurstant propagandą“, – žurnalistams sakė NATO vadovas.

„Esu tvirtai įsitikinęs, kad geriausias būdas užtikrinti, kad nesame melagingų naujienų aukos – turėti laisvą ir nepriklausomą žiniasklaidą“, – pridūrė jis.

Po A. Babčenkos incidento nuskambėjo perspėjimų, kad jis sukels naujų kaltinimų dėl žiniasklaidos nesąžiningumo tuomet, kai vis labiau ryškėja skirtumas tarp patikimų ir nepatikimų naujienų šaltinių.

A.Babčenka ir Ukrainos vyriausybė pateisino inscenizavimą tuo, kad jis padėjo užkirsti kelią tikram sąmokslui nužudyti reporterį.

„Sputnik“ nuotr./Vladimiras Putinas
„Sputnik“ nuotr./Vladimiras Putinas

Kremlius savo ruožtu pavadino incidentą „mažų mažiausiai keistu“ ir paneigė mestus jam kaltinimus mėginus nužudyti A.Babčenką, kuris yra aršus prezidento Vladimiro Putino vyriausybės kritikas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų