Viena realiausių „Boeing“ sudužimo priežasčių – užstrigęs aukščio reguliavimo vairas, – rašo „Komsomolskaja pravda“.
Laikraštis primena anksčiau išsakytus aviacijos ekspertų žodžius: pilotai pranešė oro uosto skrydžių valdymo centrui apie tai, kad negali leistis. Todėl bandė kilti antram ratui.
Laikraščio šaltiniai aiškina, kad, užstrigus aukščio vairui, pilotai neteko visos „mechaninės informacijos“. Liaudiškai tariant, jie leidosi aklai, nežinodami nei tikslaus greičio, nei aukščio. Dėl gedimo jie automatinį lėktuvo valdymą perjungė į rankinį. Bet tai nepagelbėjo.
Pašnekovo teigimu, vos dispečeris leido kilti antram ratui, pilotas paspaudė mygtuką TOGA. Tuomet lėktuvo kompiuteris akimirksniu pakeitė skrydžio režimą – iš nusileidimo į pakilimo.
Kodėl lėktuvas smigo į žemę
Civilinės aviacijos ekspertai paaiškino, kad aukščio vairo strigimo pasekmės yra labai liūdnos: dingsta keliamoji galia ir lėktuvas ima smigti. Taip ir nutiko „Boeing“, skridusiam iš Maskvos į Kazanę.
Šaltinio teigimu, pilotai buvo bejėgiai. Jie negalėjo išgelbėti keleivių. Pilotai iki paskutinės sekundės kovojo dėl savo ir keleivių gyvybių, todėl jų kaltinti negalima.
Kodėl užstrigo šis įtaisas – pasakyti sunku. Tai gali būti ir konstrukcinis gedimas, taip galėjo nutikti ir dėl perkrovų bandant atlikti manevrą per dideliu greičiu.
Primename, kad lapkričio 17 d. sudužus lėktuvui „Boeing 737“, žuvo 44 keleiviai ir 6 įgulos nariai.
Likus vos 500 metrų iki nusileidimo tako, lėktuvo pilotas pranešė dispečeriui apie tai, kad negali nusileisti ir paprašė kilti antrą kartą. Tačiau vos po minutės lėktuvas nosimi rėžėsi į žemę.