Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Naujasis karinis transporto lėktuvas „Airbus A400M“ pirmą kartą pakilo į orą

Naujojo Europos karinio transporto lėktuvo „Airbus A400M“ pirmasis skrydis penktadienį sustiprino viltis, kad pagaliau bus įgyvendintas jau bent trejus metus vėluojantis 20 mlrd. eurų (69 mlrd. litų) vertės projektas, kuriam buvo iškilusi grėsmė nutrūkti dėl smarkiai išaugusių kaštų.
„Airbus A400M“
„Airbus A400M“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Britų lakūnas Edas Strongmanas bandytojas ir penki kiti įgulos nariai prisisegė parašiutus ant raudonų kombinezonų, ruošdamiesi pakilti į orą didžiuliu propeleriniu lėktuvu, kurį inžinieriai bandytojai praminė „lokiu grizliu“.

Pilkos spalvos orlaivis pakilo virš Ispanijos miesto Sevilijos, kuriame gynybos pareigūnai susitiks aptarti, kaip bus tęsiamas smarkiai vėluojantis ir gerokai brangiau nei planuota kainavęs projektas.

A–400M kūrimo projektą 2003 metais inicijavo septynios NATO šalys – Belgija, Didžioji Britanija, Prancūzija, Vokietija, Liuksemburgas, Ispanija ir Turkija, kurios užsakė 180 tokių lėktuvų.

Šiuos orlaivius ketinama naudoti aprūpinant pajėgas, dislokuotas kalnuotose konfliktų zonose, tokiose kaip Afganistanas, taip pat vykdant humanitarinės pagalbos operacijas.

Konstruktoriai tikisi, kad trijų valandų trukmės pirmasis A–400M skrydis padės sėkmingai užbaigti iki šiol didžiausią Europos šalių gynybos projektą.

Tačiau numatyto projekto biudžeto pereikvojimas maždaug 5 mlrd. eurų (17,3 mlrd. litų) sukėlė daug abejonių dėl šio lėktuvo ateities.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos