Vienas liudytojų, oro linijų bendrovės „American Airlines“ pareigūnas, susidūrė su lėktuvus pagrobusios gaujos vadu Mohammedu Atta, kai pastarasis filmavo oro uosto saugumo patikros punktą 2001 m. gegužės mėnesį.
„Vienas iš jų, rodydamas į mane, mane pavadino paniekinamai arabų kalba“, – teigė S.J.Wallace'as, pridūręs, kad atpažįsta arabiškus keiksmažodžius, nes jais pats keikiasi.
Liudytojas perspėjo apie tai oro uosto saugumo tarnybą, bet pastaroji nesiėmė jokių veiksmų prieš M.Attą.
„Esu įsitikinęs, kad jeigu būtų buvę imtasi veiksmų vos pastebėjus M.Attą, rugsėjo 11 d. atakų, bent jau Logane, galima buvo išvengti“, – teigia buvęs Federalinės aviacijos asociacijos (FAA) agentas Brianas Sullivanas.
Trijų liudininkų tapatybė ilgą laiką nebuvo viešinta, nors su jais bendravo Federalinio tyrimų biuro (FTB) darbuotojai.
„American Airlines“ specialistas Stephenas J. Wallace'as pirmą kartą perspėjo Logano oro uosto valdžią, kuomet du į išeivius iš Artimųjų Rytų panašūs vyrai įtartinai elgėsi už pagrindinio saugumo patikros punkto.
Tai buvo 2001 m. gegužės 11 d. Vienas vyriškių fotografavo ir filmavo patikros punktą ir švieslentę su skrydžių informacija, o kitas tuo metu garsiai kalbėjo arabų kalba savo mobiliuoju telefonu. Toks vyrų elgesys truko apie 45 minutes.
S.J.Wallace'as priėjo prie vyriškių ir paklausė apie jų turimo rankinio bagažo turinį.
„Rodydamas į lentelę su uždraustų daiktų pavyzdžiais paklausiau: „Jūs nieko neturite iš to savo lagaminuose?“ Vienas iš jų, rodydamas į mane, mane pavadino paniekinamai arabų kalba“, – teigė S.J.Wallace'as, pridūręs, kad atpažįsta arabiškus keiksmažodžius, nes jais pats keikiasi.
Oro uosto pareigūnai įtartino elgesio niekada taip ir nepradėjo tirti. Abu vyriškiai be trukdžių nuskrido į Vašingtoną.
Tuomet vyriškiai greitai pajudėjo kito patikros punkto link. S.J.Wallace'as juos pradėjo vytis ir pranešė apie įtartinus vyriškius oro uosto saugumo tarnybai.
Tačiau oro uosto pareigūnai įtartino elgesio niekada taip ir nepradėjo tirti. Abu vyriškiai be trukdžių nuskrido į Vašingtoną.
Dar viena „American Airlines“ darbuotoja Theresa Spagnuolo, dirbanti keleivių patikroje, federaliniams agentams po atakų teigė, kad ji taip pat matė M.Attą filmuojant pagrindinį saugumo patikros punktą 2001 m. gegužę.
„Ji susirūpino M.Attos filmavimu, dėl to ji apie tai pakalbėjo su savo vadovu. Jai buvo atsakyta, kad tai vieša vieta ir jie nieko negali padaryti“, – teigė FTB atstovai.
Vis dėlto oro uosto darbuotojai turi teisę ir pareigą tirti bet kokį įtartiną elgesį šalia patikros punktų. Be to, oro uostai buvo perspėti, kad „al Qaeda“ teroristai dažniausiai seka ir tikrina savo potencialius taikinius prieš juose įvykdant išpuolius.
Ji susirūpino M.Attos filmavimu, dėl to ji apie tai pakalbėjo su savo vadovu.
Nepaisant visų perspėjimų, Logano oro uoste net nebuvo pastatytos filmavimo kameros šalia kontrolės punkto, dėl to taip niekada ir nebuvo užfiksuotas gegužės 11 d. M.Attos vizitas.
Praėjus keturiems mėnesiams, rugsėjo 11 d. M.Atta praėjo pro oro uosto apsaugą nepaisant to, kad savo rankiniame bagaže turėjo ašarinių dujų flakoną ir rėžtukus.
Kruviną išpuolį organizavęs teroristas be kliūčių pateko į savo vietą lėktuvo verslo klasėje.