„Man labai malonu pranešti, kad su nauja naftos veržimosi blokavimo priemone, cementu, kuris anksčiau buvo užpiltas ant šio gręžinio, šis gręžinys šiuo metu nebekelia grėsmės Meksikos įlankai“, – sakė admirolas Thadas Allenas, JAV pareigūnas, prižiūrintis avarijos likvidavimo padarinius.
Penktadienį ant gręžinio buvo sumontuotas naujas naftos veržimąsi blokuojantis vožtuvas. Prieš tai buvo iškeltas dėl kažkokių priežasčių nesuveikęs senasis vožtuvas, kurį dabar tirs specialistai, ieškantys didžiausios per visą JAV istoriją ekologinės katastrofos priežasčių.
„Iš esmės panaikinome šio gręžinio pratrūkimo šiuo metu grėsmę“, – žurnalistams sakė Th.Allenas.
Pasak Th.Alleno, šią savaitę tikriausiai bus atnaujinti darbai atšakiniam gręžiniui ir neutralizavimo operacijai užbaigti.
BP yra išreiškusi viltį, kad atšakinis gręžinys „Macondo“ pasieks maždaug rugsėjo viduryje, bet nurodė, kad šių darbų pabaiga priklausys nuo oro sąlygų.
Vėlesniame pareiškime Th.Allenas nurodė, kad iš Meksikos įlankos buvo iškeltas nesuveikęs vožtuvas ir kad jį perėmė „Deepwater Horizon“ kriminalinio tyrimo komanda ir FTB įkalčių rinkimo komanda.
Pratrūkęs gręžinys buvo užblokuotas liepos 15 dieną, kai ant jo buvo uždėtas gaubtas. Vėliau inžinieriai pumpavo į gręžinį sunkų gręžimo mišinį, kuris privertė naftą leistis žemyn, ir cementą, kuris sustabdė naftos liejimąsi.
„Macondo“ pratrūko po balandžio 20 dieną įvykusio sprogimo BP nuomotoje platformoje „Deepwater Horizon“, per kurį žuvo 11 darbininkų.