„Katastrofos vietoje rasti šeši kūnai“, – naujienų agentūrai AFP sakė Nepalo civilinės aviacijos administracijos atstovas Gyanendra Bhulas.
Anksčiau skelbta, kad netoli Everesto kalno antradienį sudužus užsienio turistus skraidinusiam sraigtasparniui, žuvo mažiausiai penki žmonės, o dar vienas orlaiviu skridęs asmuo laikomas dingusiu.
Paieškos ir gelbėjimo operacijoje dalyvavo du sraigtasparniai ir komandos ant žemės.
„Dėl [prasto] oro sraigtasparniai negalėjo nutūpti arti [katastrofos] rajono. Komandos pėsčiomis vyksta ten paimti palaikų“, – sakė G.Bhulas.
„Manang Air“ sraigtasparnis išskrido iš Surkės, esančios netoli Luklos Everesto regione, 10 val. 4 min. (7 val. 19 val. Lietuvos laiku) ir skrido į sostinę Katmandu, tačiau maždaug po 10 minučių prarado ryšį.
Sraigtasparnis nukrito Lamadžuros rajone. Penki žuvę turistai yra Meksikos piliečiai, o pilotas – Nepalo pilietis. Turistai sraigtasparniu iš Katmandu buvo nuskridę apžiūrėti aukščiausio pasaulio kalno.
Turizmo ir alpinizmo sezonas baigėsi gegužę, kai prasidėjo lietingasis sezonas. Turistiniai skrydžiai į kalnus šiuo metų laiku yra retesni, nes matomumas prastas, o oro sąlygos tampa nenuspėjamos.
Nepalas garsėja prasta aviacijos sauga, o naujausias incidentas įvyko praėjus beveik pusmečiui po lėktuvo katastrofos Nepalo vakaruose, per kurią žuvo visi 72 lėktuve buvę žmonės.
Šioje Himalajų šalyje taip pat yra vieni atokiausių ir sudėtingiausių pasaulyje kilimo ir tūpimo takų, kuriuos supa snieguotos viršukalnės, tad net patyrusiems pilotams kyla nemažai iššūkių.
Kalnuose oras taip pat gali greitai pasikeisti, todėl skrydžio sąlygos gali būti labai klastingos.
Be to, Nepalo aviacijos sektorius dėl nepakankamo apmokymo ir techninės priežiūros neatitinka saugumo reikalavimų.
Europos Sąjunga dėl susirūpinimo saugumu uždraudė visiems Nepalo oro vežėjams skraidyti jos oro erdvėje.